Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ja jag måste också hylla I Form. Snyggt upplägg och mycket inspirerande för en soffpotatis som jag var på den tiden jag prenumererade på tidningen. Löp-programmet som jag tjatat om här många gånger lärde tanten att springa en hel mil som inte fanns på kar

Söker forfarande svar på min fråga om senor och ligament. Kroppen är van vid långpromenader sen åratal tillbaka. Är det stor skillnad från att jogga vad beträffar belastning? IForms program var totalt 15 minuter de första passen. En annan är van att röra

Ursäkta Sussie..

Jag har också varit en gångare av och till länge men när jag började löpa så kände jag av senor och ligament. Hade jag varit 20 år yngre hade kroppen sannolikt anpassat sig snabbare men fyra månader var inte riktigt tillräckligt för mig

Hur mycket väger ni?

Min erfarenhet är att det ÄR stor skillnad. Jag började springa för ca 1,5 år sedan, och jag var inte heller helt otränad, förutom på löpning då. Så jag ökade nog lite för fort, och har nu problem med ett muskelfäste i höften som krånglar. Mitt tips är at

Just nu kör jag "blandpromenader". Springer, joggar, går, powerwalkar precis när det faller mig in under en viss sträcka. Det är skitkul och man lär sig lyssna på sin kropp istället för att blint följa ett fast schema. Ännu roligare är att jag kan föra st

Som svar på frågan; ja det belastar senor och ligament mer att springa, i synnerhet för oss som har extra kilon att bära på. Därför är det bra att börja som du gjort, att lägga in kortare joggsektioner i dina raska promenader. Då "vänjer du in" dem lite

Den stora skillnaden för senor och ligament är ju att du får den där stöten efter svävfasen som inte finns vid gång över huvud taget. Det är oftast DEN, gärna i samband med för hårda underlag, som gör att man får ont. Jag har sprungit i stort sett enbart