Quote from Guest on 27 June 2014, 06:24Hallå! Kan väl börja med att presentera mig lite smått.
Ung grabb på 25 som precis tagit tag i sitt liv och börjat med Thaiboxning och uppnått en fantastiskt bra utvecklingskurva och har bestämt mig för att ta nästa steg i träningen och komma igång med
Hallå! Kan väl börja med att presentera mig lite smått.
Ung grabb på 25 som precis tagit tag i sitt liv och börjat med Thaiboxning och uppnått en fantastiskt bra utvecklingskurva och har bestämt mig för att ta nästa steg i träningen och komma igång med
Quote from Funbeat user on 27 June 2014, 06:34Den första och viktigaste saken att ta reda på är om du har normalt eller pronerande löpsteg, eftersom det kräver olika skor (skor med pronationsstöd är uppbyggda på insidan för att räta ut steget). Du kanske vet själv hur det är, annars får du kanske ta
Den första och viktigaste saken att ta reda på är om du har normalt eller pronerande löpsteg, eftersom det kräver olika skor (skor med pronationsstöd är uppbyggda på insidan för att räta ut steget). Du kanske vet själv hur det är, annars får du kanske ta
Quote from Funbeat user on 27 June 2014, 07:14Man kommer långt med att testa! Tror du dig springa mest på framfot så köp ett par skor med rätt låg drop. Sedan är det bara att sätta igång. Kroppen känner minst lika bra om det funkar som en skoförsäljare gör..;)
Hur tung är du? hur mycket dämpning tro
Man kommer långt med att testa! Tror du dig springa mest på framfot så köp ett par skor med rätt låg drop. Sedan är det bara att sätta igång. Kroppen känner minst lika bra om det funkar som en skoförsäljare gör..;)
Hur tung är du? hur mycket dämpning tro
Quote from Funbeat user on 27 June 2014, 09:07Ursäkta Rebecca men jag säger nästan tvärtom. Jag ger faktiskt inte mycket för dom där löpstegssanalyserna.
Pronation är bara ett problem i alltför uppbyggda skor. (Vem har problem med pronation vid löpning barfota?)
Jag rekommenderar att du köper skor
Ursäkta Rebecca men jag säger nästan tvärtom. Jag ger faktiskt inte mycket för dom där löpstegssanalyserna.
Pronation är bara ett problem i alltför uppbyggda skor. (Vem har problem med pronation vid löpning barfota?)
Quote from Funbeat user on 27 June 2014, 09:07Ursäkta Rebecca men jag säger nästan tvärtom. Jag ger faktiskt inte mycket för dom där löpstegssanalyserna.
Ursäkta Rebecca men jag säger nästan tvärtom. Jag ger faktiskt inte mycket för dom där löpstegssanalyserna.
Quote from Funbeat user on 27 June 2014, 09:08Ursäkta Rebecca men jag säger nästan tvärtom. Jag ger faktiskt inte mycket för dom där löpstegssanalyserna.
Quote from Funbeat user on 27 June 2014, 09:17Håller med Åke x 3 avseende 1:a stycket.
Som 1:a par skor föreslår jag skor du känner för.
Strunta i analyser av olika slag.Om du vill chansa typ noll dropp, minimalistiskt så inse riskerna.
"Vi" vet vad Åke tycker.
Sköna skor och lufsa lugnt.
Håller med Åke x 3 avseende 1:a stycket.
Som 1:a par skor föreslår jag skor du känner för.
Strunta i analyser av olika slag.
Om du vill chansa typ noll dropp, minimalistiskt så inse riskerna.
"Vi" vet vad Åke tycker.
Sköna skor och lufsa lugnt.
Quote from Elias Engqvist on 27 June 2014, 09:33Håller med Åke. Neutrala skor med lite drop dvs hälen ung lika tjock som framsulan. Det viktigaste blir sen att börja väldigt försiktigt. Dvs inte maxa varje gång och inte försöka slå rekord vare sig det gäller fart eller längd. Med löpning måste man ha t
Håller med Åke. Neutrala skor med lite drop dvs hälen ung lika tjock som framsulan. Det viktigaste blir sen att börja väldigt försiktigt. Dvs inte maxa varje gång och inte försöka slå rekord vare sig det gäller fart eller längd. Med löpning måste man ha t
Quote from Elias Engqvist on 27 June 2014, 09:36Förresten, inov-8 är nog inte att rekommendera om du har breda fötter - tex New Balance däremot finns i olika bredder. Salming är ett nytt märke med breda skor och låg drop! Och det finns nog fler märken som skulle passa!
Förresten, inov-8 är nog inte att rekommendera om du har breda fötter - tex New Balance däremot finns i olika bredder. Salming är ett nytt märke med breda skor och låg drop! Och det finns nog fler märken som skulle passa!
Quote from Funbeat user on 27 June 2014, 09:44Ja och "vi" vet vad KG tycker. 😉 Vill inte gå för mycket offtopic men KG du gillar ju Hoka som åtm har vissa modeller med noll dropp. Sen att dom har tjock sula är delvis en annan diskussion. Jag är inte så himla förtjust i det personligen men vet att de
Ja och "vi" vet vad KG tycker. 😉 Vill inte gå för mycket offtopic men KG du gillar ju Hoka som åtm har vissa modeller med noll dropp. Sen att dom har tjock sula är delvis en annan diskussion. Jag är inte så himla förtjust i det personligen men vet att de