Quote from Guest on 15 November 2007, 18:49Jag har precis börjat springa försöker följa IFORMs program. På grund av kyla och astma blir det bara löpband tills våren kommer men det är helt ok för mig. Nu till min undran... Enligt löpbandet springer jag 8,5km/h vilket om jag räknat rätt borde bli 7
Jag har precis börjat springa försöker följa IFORMs program. På grund av kyla och astma blir det bara löpband tills våren kommer men det är helt ok för mig. Nu till min undran... Enligt löpbandet springer jag 8,5km/h vilket om jag räknat rätt borde bli 7
Quote from Funbeat user on 15 November 2007, 18:59När jag började springa gick det inte så fort. Men jag försökte hålla en fart så att det hela tiden kändes behagligt och roligt. Så ska du springa under längre tid kanske du måste sänka tempot för att det ska kännas bra. Farten ökar så småningom av sig sj
När jag började springa gick det inte så fort. Men jag försökte hålla en fart så att det hela tiden kändes behagligt och roligt. Så ska du springa under längre tid kanske du måste sänka tempot för att det ska kännas bra. Farten ökar så småningom av sig sj
Quote from Funbeat user on 15 November 2007, 19:29Sara, yrseln efter löpbandet går över efter några gånger! 🙂 Första gångerna jag klev av löpbandet höll jag på att ramla omkull - så yr var jag. Men det tog några gånger, sedan kände jag ingenting.
Ger dig inget råd om hur fort du ska springa - det ska
Sara, yrseln efter löpbandet går över efter några gånger! 🙂 Första gångerna jag klev av löpbandet höll jag på att ramla omkull - så yr var jag. Men det tog några gånger, sedan kände jag ingenting.
Ger dig inget råd om hur fort du ska springa - det ska
Quote from Funbeat user on 15 November 2007, 19:40Konstigt att yrseln kom upp på forumet just idag, för alldeles innan jag läste den här tråden klev jag av ett löpband och tänkte på att min yrsel försvunnit 🙂
Lycka till med träningen och jag säger som Annki, det ska vara behagligt, behöver du sänka fa
Konstigt att yrseln kom upp på forumet just idag, för alldeles innan jag läste den här tråden klev jag av ett löpband och tänkte på att min yrsel försvunnit 🙂
Lycka till med träningen och jag säger som Annki, det ska vara behagligt, behöver du sänka fa
Quote from Lotta Lindström on 15 November 2007, 22:29Tack för alla svar. Skönt att höra att yrseln går över efter ett tag. Antar att det kan ha att göra med att balanssinnet inte riktigt hänger med när kroppen rör sig men inte omgivningen. Vad gäller farten kör jag väl på med den jag har just nu, om jag mås
Tack för alla svar. Skönt att höra att yrseln går över efter ett tag. Antar att det kan ha att göra med att balanssinnet inte riktigt hänger med när kroppen rör sig men inte omgivningen. Vad gäller farten kör jag väl på med den jag har just nu, om jag mås
Quote from Urban Nilsson on 16 November 2007, 08:13Farten kan man börja bry sig om när man kontinuerligt springer i ca 45 minuter.
Farten kan man börja bry sig om när man kontinuerligt springer i ca 45 minuter.
Quote from Bjarne Lewin on 16 November 2007, 12:29Jag har väl precis nått upp i "45 minuters nivån" och upptäcker plötsligt att jag bara springer fortare än jag gjkorde i början. Det är lite från dag till dag men piggare dagar så springer jag ungefär en minut snabbare per kilometer än jag gjorde innan.
Jag har väl precis nått upp i "45 minuters nivån" och upptäcker plötsligt att jag bara springer fortare än jag gjkorde i början. Det är lite från dag till dag men piggare dagar så springer jag ungefär en minut snabbare per kilometer än jag gjorde innan.
Quote from Funbeat user on 20 November 2007, 23:03Är du yr m.m. efter att du sprungit behöver du ng vatten, ja.
Spring hellre i ett lägre tempo men lite längre.(Jag har inte riktigt läst vad alla andra skrivit nu 😛 Jag kanske bara upprepar allt som står här)
Är du yr m.m. efter att du sprungit behöver du ng vatten, ja.
Spring hellre i ett lägre tempo men lite längre.
(Jag har inte riktigt läst vad alla andra skrivit nu 😛 Jag kanske bara upprepar allt som står här)
Quote from Funbeat user on 21 November 2007, 07:40Victor: Nej, löpning på löpband ger i början yrsel när man kliver av hos dom flesta. Balanssinnet får spatt liksom. 🙂
Victor: Nej, löpning på löpband ger i början yrsel när man kliver av hos dom flesta. Balanssinnet får spatt liksom. 🙂
Quote from Lotta W on 21 November 2007, 08:09Då är den solklara lösningen att springa ute 😉
Då är den solklara lösningen att springa ute 😉