Quote from Guest on 8 June 2012, 07:15Då säger en dagsfärsk nykomling hej.
Jag har fått anledning att klara av 5km på under 24min 15sec, ett krav för eventuell ny tjänst/anställning.
Nu har jag förvisso en diger idrottsbakgrund, men åren går och midjemåttet har ökat. Var dessutom aldrig en s
Då säger en dagsfärsk nykomling hej.
Jag har fått anledning att klara av 5km på under 24min 15sec, ett krav för eventuell ny tjänst/anställning.
Nu har jag förvisso en diger idrottsbakgrund, men åren går och midjemåttet har ökat. Var dessutom aldrig en s
Quote from Camilla Höög on 8 June 2012, 07:255 km på 24 min 15 sekunder är 12,37 km/h, 4:50 min/km vilket är ganska kvickt särskilt om man inte är van löpare.
Klart det går om deadline är tillräckligt långt fram, men för att veta om det är möjligt för dig så måste du ta tag i det och testa och se v
5 km på 24 min 15 sekunder är 12,37 km/h, 4:50 min/km vilket är ganska kvickt särskilt om man inte är van löpare.
Klart det går om deadline är tillräckligt långt fram, men för att veta om det är möjligt för dig så måste du ta tag i det och testa och se v
Quote from Funbeat user on 8 June 2012, 07:30Nog är det idag jag skall prova att se hur jag ligger till, min deadline är i slutet juli...
Nog är det idag jag skall prova att se hur jag ligger till, min deadline är i slutet juli...
Quote from Funbeat user on 8 June 2012, 07:50Det där att du har sprungit på 21 min kan nog både hjälpa och stjälpa dej. Du har bra teknik så du kommer att kunna nå målet, men bara om tränar klokt. Spring försiktigt i början och träna annat än löpning också (cykla, simma, styrka mm mm) . Och kolla up
Det där att du har sprungit på 21 min kan nog både hjälpa och stjälpa dej. Du har bra teknik så du kommer att kunna nå målet, men bara om tränar klokt. Spring försiktigt i början och träna annat än löpning också (cykla, simma, styrka mm mm) . Och kolla up
Quote from Funbeat user on 8 June 2012, 09:25Det där blir jäkligt svårt att fixa tror jag. Tror att viktminskning och kondisökning båda blir viktiga komponenter i att lyckas och att det blir tajt ändå. Men kör för tusan! Visa tvivlarna att det går! (t+)
Det där blir jäkligt svårt att fixa tror jag. Tror att viktminskning och kondisökning båda blir viktiga komponenter i att lyckas och att det blir tajt ändå. Men kör för tusan! Visa tvivlarna att det går! (t+)
Quote from Funbeat user on 8 June 2012, 09:46Tror också det blir svårt, men kanske inte omöjligt. Du behöver nog kombinera en ordentlig viktnedgång med så mycket konditionsträning o löpträning som kroppen håller för.Utmåningen är nog mest att inte överträna o bli skadad. De är väldigt kort tid att g
Tror också det blir svårt, men kanske inte omöjligt. Du behöver nog kombinera en ordentlig viktnedgång med så mycket konditionsträning o löpträning som kroppen håller för.Utmåningen är nog mest att inte överträna o bli skadad. De är väldigt kort tid att g
Quote from Funbeat user on 8 June 2012, 10:52Inget är omöjligt, nästan inget iaf =)
Det där med vikt och löpning är alltid en stor fråga men själv så ser jag inte det som att alla som är lätta springer snabbare, då hade jag själv kommit längre bak än vad jag är idag.Jag väger 10kg mer än för någ
Inget är omöjligt, nästan inget iaf =)
Det där med vikt och löpning är alltid en stor fråga men själv så ser jag inte det som att alla som är lätta springer snabbare, då hade jag själv kommit längre bak än vad jag är idag.
Jag väger 10kg mer än för någ
Quote from Galderma Fritidsförening on 8 June 2012, 13:40Välkommen till Funbeat Greger!
Jag tror som många ovan att det kan bli tufft att nå ditt mål på så kort tid, men ingenting är omöjligt. Med rätt träning kan du säkert nå målet. 🙂
Kom ihåg att det blir alltid som du tänkt dig! Om du tänker att det kom
Välkommen till Funbeat Greger!
Jag tror som många ovan att det kan bli tufft att nå ditt mål på så kort tid, men ingenting är omöjligt. Med rätt träning kan du säkert nå målet. 🙂
Kom ihåg att det blir alltid som du tänkt dig! Om du tänker att det kom
Quote from Funbeat user on 8 June 2012, 19:53Så är det testjoggat....
Start, förväntansfull och laddad.
1a km, bra tempo 12km/h.
2a km, dåligt tempo 8km/h, blodsmak i munnen.
3e km, stannade och spotta ut middagen.
3120m här ringer alarm att 24.15min har gått.
4e km, rask promenad.
5e km, rask prom
Så är det testjoggat....
Start, förväntansfull och laddad.
1a km, bra tempo 12km/h.
2a km, dåligt tempo 8km/h, blodsmak i munnen.
3e km, stannade och spotta ut middagen.
3120m här ringer alarm att 24.15min har gått.
4e km, rask promenad.
5e km, rask prom
Quote from Funbeat user on 8 June 2012, 20:54Lycka till med målet och träningen! Jag gillar din inställning. 🙂
Lycka till med målet och träningen! Jag gillar din inställning. 🙂