Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNybörjare med orimligt mål?
You need to log in to create posts and topics.

Mitt förslag att du kör med 8minuters-tempo (som du hade nu som snitt) nästa 5-6 gånger istället och kanske öka en aning på slutet av varje pass...

Träna c:a varannan dag.

Det ger mer än det kanske känns. Du kommer varken ha blodsmak eller spy men du k

Så är andra träningen avklarad...

Har inte haft någon riktigt vettig chans att faktiskt komma att springa idag (är sjöman och ombord i tjänst för närvarande), så jag stälde mig på en träningsmaskin. 25min i tempo med juste puls och flås, avslutat med

Om du har tid skulle jag om jag var i dina kläder försöka träna löpning så mycket som möjligt utan att gå sönder. Är dock en fruktansvärt svår balansgång, inte minst med tanke på vikten. Mer än varannan dag skulle jag inte våga mig på. Sen skulle jag komp

Målet är orimligt på så kort tid. Du behöver 6 månader på dig och viktigast av allt är att du måste gå ner i vikt för att ha en sportslig chans att klara det. Du bör gå ner minst 20 kg. Försök inte ta livet av dig, lyssna på din kropp.

Min story: -För et

Greger: Se det som ett långsiktigt projekt, med några rimliga mål på vägen.

Risken med väldigt höga (orimliga, nästan) mål är att man riskerar att ge upp helt om man inser att det inte går, struntar helt i träningen och fortsätter vara överviktig osv. Dessutom är ju skaderisken hyfsat stor om man ska börja kuta mycket och snabbt

Hej igen.
Nu har träningsmöjligheterna inte varit de optimala, och en strikt diet för viktens skull är snudd på omöjligt att hålla under jobb veckorna. Dessa är dock som aldeles strax till ända, och någorlunda massiva framsteg har gjorts.

Provsprang strä

Är planen att kapa 10 min på 5km inom en månad?

Skall på jobb intervju en vecka in i augusti, planen är att vara nära nog 24min 15sec på 5km att det är ok...
Den presumtiva tjänsten harjust ovan nämnda fys krav, och jag har inte mörkat att jag kanske har förfallit de senaste åren. Specifika fys krav ä

Heja Greger!

Det är ju onekligen ett tufft mål du har satt upp för dig själv! Jag vet inte om det är rimligt att klara det, men jag tycker det är beundransvärt att du försöker, och jag önskar dig lycka till med träningen!

Vill avsluta med en liten varn