Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonNybörjare nästa säsong
You need to log in to create posts and topics.

Hej,

Jag har tidigare efterlyst tips på träning inför Olympisk distans i andra forum utan framgång...
jag har börjat träna redan och tänkte göra debut nästa sommar men saknar träningserfarenhet och träningskunskap i triathlon. Tränar mkt efter kännsla ju

Vad har du för träningsbakgrund i de oika disciplinerna då?

Hej och tack för snabba svar!
Jag har tävlingssimmat i tonåren och har inga problem där, kan mkt om simming så det handlar mest om att förbättra formen och hitta tillbaka till distanserna och slipa på tekniken. (aldrig simmat i öppet vatten dock)

Har löp

Ben, var beredd på att det är större skillnad än vad man tror på cykling ute och spinning. Ge inte upp om det går tungt i början.

Min erfarenhet är att när jag som förra vintern tränade 3-4 pass spinning i veckan (i snitt), så klarade jag ändå knappt att

Om du är ovan cyklist kan en trainer vara en bra investering, då du där i lugn o ro kan hitta rätt inställningar, samt sitta och nöta i timmar. Det härdar psyket rätt bra också för det är grymt tråkigt.

Ben. Det låter som om du har bra förutsättningar.

Simning är nog inga problem bara att komma tillbaka till tekniken och sedan lägga tid på att träna i öppet vatten. Därför räcker nog nåt enstaka pass fram till våren, bara för att stämma av att du inte g

Härligt att få läsa så mkt tips, det uppskattas verkligen. Tack!!!

Som många av er skriver så kommer cyklingen för min del att vara den tunga grenen. Tanken är att köra spinning under höst/vinter och börja cykla ute så fort det är möjligt till våren, vil

Mats E,
Gällande simning kan slagsmålet i starten vara svårt för en nybörjare. Svårt att träna på, men har du några träningskompisar kan ni starta samtidigt och köra i samma fart och i samma bana. Har aldrig prövat det själv, men det skall tydligen ge lit

Javisst, Stockholm Mazda Triathlon tex.

Trampvagn,
kör på Training Bible om du bara ska ha en. Där finns info och tips som funkar för alla distanser och förslag på träningsupplägg inför de olika distanserna. Kanonbok!