Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonNybörjare nästa säsong
You need to log in to create posts and topics.

I den mån jag är cyklist så är det som en utpräglad tempo dito. Gillar således inte drafting.
Skrev tidigare ordagrant "tävlingar" i pluralis. Fick svar - Stockholm Mazda t.ex. , men mig veterligen är det den enda. Fler som jag bör undvika? 🙂

Var det på det sättet så - det är bara i seniorklassen som det är drafting...

Suck, det får väl bli en sån här då...
http://www.amazon.com/Complete-Idiots-Guide-Triathlon-Training/dp/1592575803/ref=pd_sim_b_1
🙁

Nån här som beställt från Amazon? Bra mycket billigare men med frakten så kanske det går ut på ett?

Av din profilsida gissar jag att du tillhör Masters, Stefan, o då är det inte drafting i Sthlm Mazda heller

Läste lite inlägg här och tänkte flika in med att jag körde en hel del tävlingar på motionsnivå 1993-96 i Triathlon och satsar nu helhjärtat för att göra comeback inom sporten till 2010 på sprintdistans/Senior.

Jag började nu i mitten på augusti på Nauti

Wow, vilket levande forum detta är! Kanonkul ju! (Jo, jag är ju ny här)

Några frår från en komplett nybörjare:

Vad är drafting?

Hur gör man i cykelmomentet i triatlon. Det står ju överallt att man måste ha ett avstånd på 10m till framförvarande cyklist

Är före detting i de flesta idrotter som nu gjort min andra säsong, toppad med en för mig själv dkänd insats i Kalmar. Mina råd till nån som börjar är nog
- börja träna frisim, så sparar du benen i simning
- kör spinning då o då under vintern för att fö

Drafting är att ligga på rulle - dvs utnyttja att kompisen framför tar vinden åt en...

Om man vill köra om går man ut till vänster och kör om - den omkörde måste då underlätta omkörningen och får inte öka farten för att hindra...

Vad gäller kläder: Det

Hej!

Tränger in mig i denna diskussion med en fråga:

Jag har tänkt att köra min första triathlon tävling nästa år och har funderat på Lidingö triathlon
eller har ni tips nån annan tävling som kan vara bra att börja med?

Tack 🙂

Vilken tävling som helst som ligger bra till geografiskt och tidsmässigt passar bra att börja med. Nästan alla har en motionssprintdistans, även om tävlingsklasserna har varierande längd. Bara att välja! Kolla i tävlingskalendern när den blir fastställd (