Quote from Funbeat user on 14 September 2009, 12:41Jo jag kör 2 pass simning och löpning. Har simmat förut så simningen känns lugn. men löpningen ligger jag nära noll på :), har fått tips att ta det piano i början, så det känns bra att börja träna redan nu så man kan bygga upp långsamt så att man håller.
Jo jag kör 2 pass simning och löpning. Har simmat förut så simningen känns lugn. men löpningen ligger jag nära noll på :), har fått tips att ta det piano i början, så det känns bra att börja träna redan nu så man kan bygga upp långsamt så att man håller.
Quote from Håkan Öhling on 14 September 2009, 12:52Lura dig inte att tro att transportcykling är detsamma som cykelträning. Det finns tränare som hävdar det motsatta!
Träning är full fokus med ett tydligt mål. Det kan man uppnå med tranport, men troligen inte. I så fall bör du kanske ibland cykla en omv
Lura dig inte att tro att transportcykling är detsamma som cykelträning. Det finns tränare som hävdar det motsatta!
Träning är full fokus med ett tydligt mål. Det kan man uppnå med tranport, men troligen inte. I så fall bör du kanske ibland cykla en omv
Quote from Funbeat user on 14 September 2009, 13:04Hej,
Jag tar det som ett träningspass, ligger inte direkt och slö kör. Jag har tänkt att öka en sträcka så småninm men vill inte bränna mig genom att börja köra timslånga pass från början (vill bygga upp efterhand). Dessutom tycker jag det är smidigt att
Hej,
Jag tar det som ett träningspass, ligger inte direkt och slö kör. Jag har tänkt att öka en sträcka så småninm men vill inte bränna mig genom att börja köra timslånga pass från början (vill bygga upp efterhand). Dessutom tycker jag det är smidigt att
Quote from Funbeat user on 14 September 2009, 13:07Om man är på "noll" på löpningen så är det kanske inte så klokt att köra igång direkt med 18-kilometare ett par ggr i veckan innan man vant in kroppen på löpningen (det kanske var underförstått), annars håller jag med Torbjörn. Lägg in extrarundor i jobbp
Om man är på "noll" på löpningen så är det kanske inte så klokt att köra igång direkt med 18-kilometare ett par ggr i veckan innan man vant in kroppen på löpningen (det kanske var underförstått), annars håller jag med Torbjörn. Lägg in extrarundor i jobbp
Quote from Funbeat user on 14 September 2009, 13:11Härligt med fler nybörjare som jag 😀
Härligt med fler nybörjare som jag 😀
Quote from Funbeat user on 14 September 2009, 13:27Det räcker långt för cyklingen om du ligger på lite med fartlek emellanåt. Lägg in längre pass, ett par timmar, då och då - säg en gång i veckan under vår och försommar.
Det räcker långt för cyklingen om du ligger på lite med fartlek emellanåt. Lägg in längre pass, ett par timmar, då och då - säg en gång i veckan under vår och försommar.
Quote from Jonas Täng on 14 September 2009, 14:50Jonas, jag cykelpendlar mellan Ronneby och Karlskrona, det räcker för att klara järnmannen. Inte att vinna men att klara. Att springa - ja, det är bara att bita i det sura äpplet att börja. Eller häng på klubbens superfredagsträningar om du vill ha sällsk
Jonas, jag cykelpendlar mellan Ronneby och Karlskrona, det räcker för att klara järnmannen. Inte att vinna men att klara. Att springa - ja, det är bara att bita i det sura äpplet att börja. Eller häng på klubbens superfredagsträningar om du vill ha sällsk
Quote from Funbeat user on 14 September 2009, 15:37Ja hänger nog på så småninm ska dock köra lite kortare distans/tid ett tag till (såg inlägget i gästboken på KSS om superfredag).
Ja hänger nog på så småninm ska dock köra lite kortare distans/tid ett tag till (såg inlägget i gästboken på KSS om superfredag).
Quote from Håkan Öhling on 14 September 2009, 19:32Egentligen är jag nog bara avundsjuk för att inte jag cyklar till/från jobbet 😉 Händer väl ca 5 ggr/år...
Egentligen är jag nog bara avundsjuk för att inte jag cyklar till/från jobbet 😉 Händer väl ca 5 ggr/år...
Quote from Funbeat user on 15 September 2009, 08:08🙂 du har poäng med att jag måste längre sträckor dock.
Får tacka för alla tips från alla 😀
🙂 du har poäng med att jag måste längre sträckor dock.
Får tacka för alla tips från alla 😀