Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonNybörjare nästa säsong
You need to log in to create posts and topics.

Ok, kul med alla tips om träning för olympisk distans och ironman. Nu hade jag tänkt börja lite mer försiktigt. Nämligen motionsdistansen 400m simning, 2mil cykel och 5 km löpning. Jag inbillar mig att jag kan ta mig runt utan att träna speciellt mycket m

Karin, du kommer att fixa det. Jag har bara kört en tävling, råkade nämna vid en middag att det skulle vara kul att testa nån gång. En vecka senare så stod jag på stranden i Skärhamn.

Bakgrunden var(och är) joggat i 1 år, cyklat i sommar, simmade senaste

Jag var också rädd för djupt vatten, tom i simbassängen. Men när det är tävling blir iaf jag mer fokuserad vid annat 😉

Aha, Stina. "Mer fokuserad vid annat, vid tävling"(än vid djupa mörka vatten(skratt och skäms, gör jag för detta))
Tänk om det är så för mig också. Hoppas det. Jag inser att jag inte kan ta dykcert pga. denna skräck, men det kanske kan ändra sig i och med

Tycker inte heller om att simma i öppet vatten. Men på tävling så fokuserar man på att ta sig framåt. Sen har man så många runt sig så man känner sig inte ensam 😉 Ska försöka komma förbi min fobi till våren när de ska tränas simning i öppet vatten.

Karin, jag har också problem med öppet vatten när det är mörkt och det enda man eventuellt ser är sjögräs.
När jag testade triathlon för första gången i somras så fick jag nästan panikångest.
Men sen varvade jag bröstsim med crawl tills jag vande mig och

Man ser sällan botten, så det är svårt att veta. Att man inte ser botten betyder inte att det nödvändigtvis är djupt. Jag har mindre problem när jag slipper se botten.

Min rädsla är i princip borta nu. Jag började ju att vara rädd bara att simma på djupa

Brännmaneter är otäcka! Det vet jag efter Tjörn.
Bortdomnad näsa i 9 mil på cykel är en speciell upplevelse 🙂

Oj, tack för all pep. Det känns ju oerhört skönt att veta att man inte är ensam om det där lilla pinsamma problemet. Tack!

I Djurgårdsbrunnskanalen var det inte djupt (Stockholm Triathlon), gick på grund en gång, magen på en sten... o gröna växter som fastnade på en...men det kändes bara spännande! Är nybörjare, tränat lite triathlongrenar sedan februari och körde olympiska d