Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonNybörjare nästa säsong
You need to log in to create posts and topics.

Haha. Håller med föregående talare. Håll till vänster på vägen tillbaka i simningen på Stockholm Triathlon. Då går du mycket grunt. Vi är en träningsgrupp i Bromma med många nybörjare som ska göra sina första triathlons nästa år. Lycka till med träningen!

Jag försöker utläsa hur vad som är nml tid, om man kan säga så, (vet att man inte kan men ialla fall) som man kan räkna med för olympisk distans. Jag har liksom inte en susning./Peter

Normal tid för en elit: 2 timmar

Normal tid för en motionär 2,20 (män) 2,30 kvinnor

Normal tid för en nybörjare 3 timmar

Typ... men nu är tyvärr det lite tunnt med motionärer på olympisk distans, därför blir kvalitén på de som kör ganska hög i jämföre

Stina - du har glömt åldersfaktorn ... vi som är lite äldre är faktiskt lite långsammare trots att vi inte är nybörjare

I Sunbyholm var det ingen manlig motionär som nådde normal nivå 😉 Ja e inte bitter (#)

1 Teddie Holmberg Powerade Never Give Up 100 00:23:54 2 01:17:17 4 00:10:15 00:10:43 00:11:11 00:10:53 00:43:00 02:24:11

Edit Fler tävlingsresultat fi

Skulle säga att jag uppskattar lppet vatten mkt mer än bassängen.. Kan ju vara för att jag gillar att simma i våtdräkt också!

Här är en till glad total nybörjare som vill fråga er visa män och kvinnor:

- styrketräning, ett måste eller bättre investera tiden i hårda cykel el löppass?

- skillnad mellan spinning/trainer o utecykling? Jag kör inne på FoS, spinning och trainer, h

Jag håller mig till pulsträning och uppvärmning vad gäller spinningcykel, och trainer är ett alternativ när det spöregnar ute.
Men att jämföra de 2 med utecykling går bara inte. I utecyklingen bygger du upp din mjölksyratröskel med intervallträning och 2

De absolut bästa i branschen är Reck och Lundkvist i Lerdiket. Det visar deras testobjekts resultat också.
Flipper rör mer i dagvattnet.

Nu har jag läst Joe Fridels "Your first triathlon" men tveksamt om jag är en bättre triathlet idag för det... 🙁