Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonNybörjare nästa säsong
You need to log in to create posts and topics.

???
Varför om 5 år?

2011 kan jag förstå men?

Såja såja, ingen stress nu. (H:)
Jag började springa förra våren, skadade mig i annat sammanhang på hösten, och har nu sprungit ett år. Började cykla i somras. SKA börja simma, ikväll. See where I´m ing with this? Det är ju fullt möjligt att jag kan klar

Låter som en bra plan tycker jag.
Köp du en vanlig landsvägsracer. Begagnad är lika bra för hälften av pengarna. Men köp helst en ganska ny (2-4 år). Det är många som säljer 30 år gamla cyklar för nästan samma pris.

Ja precis, då klarnar det lite bättre och det där låter ju till och med som en rejäl plan.

Och med Wolffram´s inlägg ovan så kör jag helt på den linjen, jag fick tag i en beggad hoj med 105 komponenter som jag nu trivs så bra på och börjar prestera med s

Härligt med nån som har en långsiktig plan och inte ska göra allting nyss.

Varför vänta? Det är nåt jag inte förstår.
Visst har alla olika förutsättningar men att göra för långsiktiga planer känns som det kan stjälpa mer än hjälpa.
Jag bestämde mig i mars 2009 för att börja med triathlon (konditionsidrotta) och lära mig simma.
G

Om jag förstått det rätt Jimmy så har du som jag även en diger träningsbakgrund bakom dig och det kan ju kännas ganska avgörande.

Börjar man hyfsat från scratch så blir det ju en helt annan femma, eller?

Jag känner ganska många som förivrat sig och dragit på sig en hög med skador på köpet för att de velat för mkt för fort. Har man dessutom tidigare skador i bagaget så finns väl all anledning att skynda långsamt.

Jag förstår heller inte varför det skulle

Karin, du klarar allt. Varför inte börja med att köra en egen tävling? Hitta ett bra ställa, mät upp distanserna hyfsat, är du osäker, kör lite längre. Det finns bra verktyg på nätet för detta. Starta klockan och stäng av när du avslutat löpningen. Din kr

För min del handlar det inte om att börja "från scratch". Har styrketränat i ett tiotal år, ridit kopiösa mängder under tider, jobbat i skogen osv. Så pannbenet räcker nog till. Men problemen har alltid uppstått när jag sprungit, har fått ont i ett knä ef