Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Som rubriken lyder hjälp! 🙂

Först tänkte jag uppdatera klockan då jag har 2.40 i min, men jag hittar inte och förstår inte hur jag ska göra..
Hittat lite olika sidor där det står info men hittar inget download, har snurrat runt lite nu men hittar inge

Du ska inte ladda hem några kartor till klockan. Det är inte en sådan typ av GPS. Bara att trycka på start och köra (i princip :-))

Uppgradera din klocka till senaste version 2.60: https://buy.garmin.com/shop/store/fr310update.jsp

Jaha nu fattar jag! tror jag iallafall.....

Det enda är nu att när jag pluggar in USB så händer inget, datorn hittar den inte.. :@

Hej Malin!

Jag är också en ny 310xt ägare. 🙂

Jag trodde inte heller min dator hittade klockan/ant
Mitt super idiotiska fel var att jag inte hade nån träningshistorik, de fanns inget att föra över.
När jag 11 på kvällen drog iväg med sambon runt kvart

Vet inte om det är så för mig.

USB borde datorn väl hitta när man pluggar in?
Då det inte alls ville så tänkte jag att jag gör om allt från början, avinstallerade ANT agent och tänkte göra om.
Men samma där, när jag kommer till steget att jag ska plugga

Hur ser du att den inte hittas?
Gå till webbsidan jag länkade till och se om den hittar den:
https://buy.garmin.com/shop/store/fr310update.jsp

Det kommer upp en "Searching for Device" och om den hittar nåt så får du upp update-knappen.

Varför läser ingen manualen? Där står det att mjukvaran först måste installeras annars kommer inget hittas när man sätter i USBn.

Jag tycker det låter som om hon har installerat (och ominstallerat), men att ANT-stickan inte detekteras av ANT-agent?

Jag antar att du startat om datorn? (kör du xp/vista/macosx förresten?) Omstart brukar kunna hjälpa mot krånglande usb-stickor ibland.

Rätt Erik.

Startade om datorn då jag vet att det brukar hjälpa men inget, funderar på att lägga ner för idag och prova imorn för jag börjar bli för irriterad.

Men när jag kör ANT agent installationen så ska jag plugga in USB, då ska det komma upp - ny m

Måste vara nåt jag missar!

Drog igång klockan igen för att se om dom fick nån kontakt med varandra (plugin sidan där man kan testa) och det funkade, så vad tusan är det som jag missar?

Ska ut och busa med barnen och sen ska jag ut och träna, ska prova