Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Överföring mellan klockan och stickan+programmet ANT Agent sker bara en gång per pass. Andra program hämtar sen data från ANT Agent. Så har du fått över ett pass, så verkar stickans drivrutiner rätt installerade.

Ok, det var ju bra.

Men hur får jag passen in hit, nu provade jag först här med att redigera mitt pass.
Tog där Importera träning, Garmin enhet.

Men det som händer då är att jag får ett felmedelande som säger Plug in NOT detected...

Förstår inte rikti

Du måste installera plugin:en för att kunna läsa in pass på Funbeat. Det bör stå en instruktion och även länk på sidan där det står Plugin not detected.

Pluginsidan funkar och hittar klockan hela tiden, provade länken första gången och då hittades den.
Så den är instalerad men funkar ändå inte. (#)

Vet inte vad det kan vara, helskumt då det som sagt går utan problem till Sports Track.

Nä jag ger nog upp med att få över träningen hit till Funbeat, tråkigt men det går bara inte.

Som Anders skrev till dig. Du måste installera plugin:en för att kunna läsa in pass på Funbeat.
Du öppnar Garmin TC, under Arkiv > Exportera. Klicka på den översta raden Exporter som är följt med tid för det senaste passet. Lägg den i en mapp. Komprimera

Och för att förtydliga Tommys inlägg lite:
Om du gör som i hans beskrivning, via en komprimerad tcx-fil, så behövs ingen plugin. Så det är ett lätt sätt att börja på. Och så rekommenderas att man gör första gången om man hunnit ha klockan ett tag så att

Lånar en gammal tråd:

1) Kan man inte programmera 310XT från PC:n? Tycker det är lite pillrigt att knappa och hoppa mellan menyerna. Skulle gå mycket lättare om man kunde göra inställningarna i datorn istället.

2) Hur för man över en gammal lopp/träni

I Garmin Training Center kan du göra träningar helt enl. egen fantasi och lägga in som "planerat pass" i kalendern. Nästa gång du synkar kommer passet över.

Genom Schedule hittar du sen passet och kan välja att genomföra det.

Det kan nog finnas genvägar

Tack Andreas! Skall testa det nästa gång.

En annan fråga:
- kan man ha datorn "online" dvs tex se pulsen & kadensen på datorn i realtid?

Tanken är att på cykeltrainern köra med (långsamt) stigande belastning och försöka hitta var pulsen sticker iväg.