Quote from Funbeat user on 20 January 2012, 22:15Håller med Anna.. glöm för f-n inte att ha roligt. Om du inte har roligt när du tränar så hjälper det inte med något schema, superkläder eller de senaste skorna. Börja tänk på sådant när du redan har blivit förälskad 🙂
Eller rättare sagt, det kommer av
Håller med Anna.. glöm för f-n inte att ha roligt. Om du inte har roligt när du tränar så hjälper det inte med något schema, superkläder eller de senaste skorna. Börja tänk på sådant när du redan har blivit förälskad 🙂
Eller rättare sagt, det kommer av
Quote from Funbeat user on 21 January 2012, 11:31Hej,
Mitt tips är att gå sakta fram. Många drar igång för långa distanser och får skador och sen är det bara ruta 1 igen.
Finns en hel del tips i följande tråd ( + programmet som tråden tillhör )
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=9340
Hej,
Mitt tips är att gå sakta fram. Många drar igång för långa distanser och får skador och sen är det bara ruta 1 igen.
Finns en hel del tips i följande tråd ( + programmet som tråden tillhör )
Quote from David Lagerberg on 21 January 2012, 13:38Jag är knappt igång med min löpning själv så jag ska väl egentligen inte ge några tips så sett, men för mig är rätt kläder och skor av största vikt. Funkar inte fötterna funkar inte löpningen, och det är INTE kul att ge sig ut dagar som denna (blötsnö, bl
Jag är knappt igång med min löpning själv så jag ska väl egentligen inte ge några tips så sett, men för mig är rätt kläder och skor av största vikt. Funkar inte fötterna funkar inte löpningen, och det är INTE kul att ge sig ut dagar som denna (blötsnö, bl
Quote from Funbeat user on 21 January 2012, 14:09Jag är fullt och fast övertygad om att träningskilometrar har en väder-koefficient: ju sämre väder, desto högre koefficient, vilket innebär att ett pass en dag när det blåser, snöar och regnar samtidigt räknas minst dubbelt mot samma sträcka en behaglig v
Jag är fullt och fast övertygad om att träningskilometrar har en väder-koefficient: ju sämre väder, desto högre koefficient, vilket innebär att ett pass en dag när det blåser, snöar och regnar samtidigt räknas minst dubbelt mot samma sträcka en behaglig v
Quote from Funbeat user on 21 January 2012, 15:30Det finns gott om säsongslöpare. Själv skulle jag tycka det vore trist att behöva börja om varje vår. Om du kan börja på vintern har du ett försprång när våren kommer, grundbiten är avklarad. Och större chans att hålla i nästa vinter. Plus att du kommer a
Det finns gott om säsongslöpare. Själv skulle jag tycka det vore trist att behöva börja om varje vår. Om du kan börja på vintern har du ett försprång när våren kommer, grundbiten är avklarad. Och större chans att hålla i nästa vinter. Plus att du kommer a
Quote from Funbeat user on 21 January 2012, 17:21Jag instämmer i den senaste kommentaren. Visst mår man mycket bättre och känner sig mycket duktigare efter ett pass i riktigt skitväder än då det varit perfekta förhållanden?
Jag instämmer i den senaste kommentaren. Visst mår man mycket bättre och känner sig mycket duktigare efter ett pass i riktigt skitväder än då det varit perfekta förhållanden?
Quote from Funbeat user on 21 January 2012, 17:42Tibor och Lisa har rätt. Själv har jag varit en riktig hare när det gällt vinterlöpning innan. Det skulle vara barmark då jag sprang fram till denna vintern. Nu har jag broddar på mig då det är halt och efter varje löppass känns det som en seger att jag v
Tibor och Lisa har rätt. Själv har jag varit en riktig hare när det gällt vinterlöpning innan. Det skulle vara barmark då jag sprang fram till denna vintern. Nu har jag broddar på mig då det är halt och efter varje löppass känns det som en seger att jag v
Quote from David Lagerberg on 21 January 2012, 17:54Problemet med vinter är ju tyvärr fler än att det inte är kul med blötväder: det är mörkt redan innan man hinner hem, underlaget är inte direkt förlåtande för nybörjarfötter heller, och det tar hårt på lungorna att springa i kyla. Dessutom ÄR det mycket s
Problemet med vinter är ju tyvärr fler än att det inte är kul med blötväder: det är mörkt redan innan man hinner hem, underlaget är inte direkt förlåtande för nybörjarfötter heller, och det tar hårt på lungorna att springa i kyla. Dessutom ÄR det mycket s
Quote from Funbeat user on 21 January 2012, 19:39Tack ja det är bra grejer ni alla har sagt, fortsätt gärna skriva fler om ni har några 🙂
Tack ja det är bra grejer ni alla har sagt, fortsätt gärna skriva fler om ni har några 🙂
Quote from Funbeat user on 21 January 2012, 19:52Jag tycker också att det blir jobbigt att andas om det är kallare än ett par mnusgrader. Jag har en fleece-buff som jag då drar upp över näsa och mun och andas igenom. Buffen blir fuktig men inte kall (inuti. utanpå kan det bli både frost och lite is om d
Jag tycker också att det blir jobbigt att andas om det är kallare än ett par mnusgrader. Jag har en fleece-buff som jag då drar upp över näsa och mun och andas igenom. Buffen blir fuktig men inte kall (inuti. utanpå kan det bli både frost och lite is om d