Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Kläder på vintern kan naturligtvis vara knepigt, men det är ju lättare att klä på sej extra lager när det är kallt än att försöka ta av sej när det är +28 och man bara har ett par shorts 🙂
Flerlagerprincipen gäller såklart på vintern men en viktig sak d

Jag är egentligen för färsk för att komma med tips. Men:

Om du nu bestämt dig för att dra igång med löpningen först när vädret blir sämre (ja - jag älskar att springa just nu förutom halkan) så:

Kan du förbereda kroppen med att redan idag börja ta prome

Se till att ha bra skor och lämpliga kläder! Ljudböcker/träningskompis kan underlätta.

Så snart som möjligt:

1) Börja nu! Du behöver en uppbyggnadsfas (ca 6v). En basträningsfas som kan vara hur lång som helst. Den övergår i en målinriktad träningsfas n

Jag rekommenderar att du ändå försöker komma ut nu under den värsta årstiden, då blir det ju bara bättre framöver!

Jag började själv springa för ganska exakt 2 år sen, mitt i den kalla vintern (även här nere i Skåne). Det är inte så svårt att klä sig, te

Mikaela: Gör det inte svårare än vad det är. Just nu känns det som att du är på väg att göra ett stort projekt av det. Det kan i och för sig vara precis just du behöver för att komma igång, jag känner dig inte. Jag tycker dock att det är bättre att du går

Jag håller med dom andra som förespråkar "Just do it!". Man ska också komma ihåg att många vinterpass är riktigt trevliga, vit snö på backen och så.

Sunt förnuft vad gäller anstränging och sträcka. Hur mycket man klär sig lär man sig ganska snabbt. Mång

Och det är både enklare att komma ut på det aktuella passet, och på nästa om man överklär sig 😉 Det är inte kul att frysa och det kan vara otroligt jobbigt att ta sig ut om man står inne och huttrar.

Jag började springa i helt vanliga kläder. bomullströ

Köp ett billigt syntetunderställ om du inte har något. Syntetunderkläder och en tunn mössa (inte för tjock) och ett par vantar. Resten vad som finns hemma. Vanliga löparpjuck duger om du springer på cykelbanor/gångbanor.

Det är inte det att jag vill skjuta upp att börja löpa, men jag gillar knappt att gå ute nu när det i stort sett bara är is ute och de sandar dåligt. Vet ju ej om jag kommer tycka löpning är roligt så därför vill jag inte köpa broddar i onödan heller, bli

Broddarna är utmärkta att gå med när det är såhär halt. Det gör jag. En ganska billig försäkring tycker jag.