Quote from Guest on 6 January 2015, 21:00Det är kanske korkat att starta sin första tråd här på funbeat med en fråga som denna då tonen bland cyklister ibland verkar rå men hjärtlös...
Jag har dock försökt titta igenom en hel del historik och kan inte hitta nåt som berör ämnet.
Jag är en rikti
Det är kanske korkat att starta sin första tråd här på funbeat med en fråga som denna då tonen bland cyklister ibland verkar rå men hjärtlös...
Jag har dock försökt titta igenom en hel del historik och kan inte hitta nåt som berör ämnet.
Jag är en rikti
Quote from Funbeat user on 6 January 2015, 21:10Man kan säga att det är ett nybörjarproblem eftersom du förmodligen har kvar originalsadeln som följer med vid cykelköpet. Många som cyklat ett antal år har bytt sadel av just denna anledning. Dessutom är cykling på trainer mer "statisk" än cykling på lan
Man kan säga att det är ett nybörjarproblem eftersom du förmodligen har kvar originalsadeln som följer med vid cykelköpet. Många som cyklat ett antal år har bytt sadel av just denna anledning. Dessutom är cykling på trainer mer "statisk" än cykling på lan
Quote from Funbeat user on 6 January 2015, 22:02Har du ptv, vrid sadeln några grader till höger och vid pth några grader till vänser. Sadeln bör luta några grader framåt men det där är en smaksak hur mycket. För alla exkrementers väl och ve är det också bra att stå upp och cykla lite då och då. Let the
Har du ptv, vrid sadeln några grader till höger och vid pth några grader till vänser. Sadeln bör luta några grader framåt men det där är en smaksak hur mycket. För alla exkrementers väl och ve är det också bra att stå upp och cykla lite då och då. Let the
Quote from Funbeat user on 6 January 2015, 22:05Tack Per, det där är nåt att testa, har ju läst att sadeln skall vara helt horisontell men faktiskt själv funderat på lite framåtlutning för att minska trycket.
Tack Per, det där är nåt att testa, har ju läst att sadeln skall vara helt horisontell men faktiskt själv funderat på lite framåtlutning för att minska trycket.
Quote from Funbeat user on 6 January 2015, 22:33Du nöter på en nerv bakom pungen, därför upplever du domningar i snorren. Byt kön eller köp en Adamo-sadel som löser problemet.
http://www.wiggle.co.uk/?s=ism+adamo
Du nöter på en nerv bakom pungen, därför upplever du domningar i snorren. Byt kön eller köp en Adamo-sadel som löser problemet.
Quote from Funbeat user on 6 January 2015, 23:05Så enkelt alltså (sadelbyte, inte könsbyte)?
Får kolla på de där, ser lite konstiga ut men helt logiska egentligen.
Så enkelt alltså (sadelbyte, inte könsbyte)?
Får kolla på de där, ser lite konstiga ut men helt logiska egentligen.
Quote from Funbeat user on 7 January 2015, 08:27Inte direkt något ovanligt och problemen kommer säkert försvinna med rätt sadel och minskad vikt (= mindre belastning).
Här kan du läsa mer
Something every male cyclist should read…
http://www.johnpolson.com.au/2011/11/05/something-every-male-cyclist-sh
Inte direkt något ovanligt och problemen kommer säkert försvinna med rätt sadel och minskad vikt (= mindre belastning).
Här kan du läsa mer
Something every male cyclist should read…
http://www.johnpolson.com.au/2011/11/05/something-every-male-cyclist-sh
Quote from Funbeat user on 7 January 2015, 09:53Shitpomfritt!
Det där skall man inte ta lätt på tydligen!
Vad är det för mening att bli frisk, vältränad och snygg om man inte kan sexa på grund av erektionsproblem som kommer från cyklingen? Nej tack... 🙁OK, nästa fråga, nån som kan rekommendera nå
Shitpomfritt!
Det där skall man inte ta lätt på tydligen!
Vad är det för mening att bli frisk, vältränad och snygg om man inte kan sexa på grund av erektionsproblem som kommer från cyklingen? Nej tack... 🙁
OK, nästa fråga, nån som kan rekommendera nå
Quote from Funbeat user on 7 January 2015, 11:06Som någon skrev ovan så är det stooor skillnad för mig att sitta på en fastspänd cykel (trainer) mot att cykla ute dessutom. Men sadeln är väl grunden i det hela!
Som någon skrev ovan så är det stooor skillnad för mig att sitta på en fastspänd cykel (trainer) mot att cykla ute dessutom. Men sadeln är väl grunden i det hela!
Quote from Mattias Johansson on 7 January 2015, 11:17Sadlar är individuellt. Därför det finns så många olika modeller. Rekommenderar ingen utan råder dig istället gå tillbaka till Cykel City. De har väl lånesadlar som man kan låna hem och känna på innan köp.
Sedan så tar det lite tid att bli kompis med sad
Sadlar är individuellt. Därför det finns så många olika modeller. Rekommenderar ingen utan råder dig istället gå tillbaka till Cykel City. De har väl lånesadlar som man kan låna hem och känna på innan köp.
Sedan så tar det lite tid att bli kompis med sad