Quote from Funbeat user on 21 January 2015, 18:29Snacka med din LBS om inte han kan matcha det priset. Det kostar inget och är ju trevligare att kunna prova i butiken...
Snacka med din LBS om inte han kan matcha det priset. Det kostar inget och är ju trevligare att kunna prova i butiken...
Quote from Funbeat user on 24 January 2015, 17:33Ja, det är kanske en idé. Men om de kan gå ner så mycket i pris så undrar jag hur seriös deras prissättning är. Visst ska det vara dyrare att handla i butik än på nätet men man måste ifrågasätta marginalerna ibland. Tror jag kör en internetbeställning den
Ja, det är kanske en idé. Men om de kan gå ner så mycket i pris så undrar jag hur seriös deras prissättning är. Visst ska det vara dyrare att handla i butik än på nätet men man måste ifrågasätta marginalerna ibland. Tror jag kör en internetbeställning den
Quote from Funbeat user on 30 January 2015, 08:43Lite sent svar, men får gå.
Köpte min första cykel på CykelCity och det dom sa var:
- Om fötterna domnar bort så är det ingen fara, det kommer gå över.
- Om "den" domnar bort så ska man direkt byta sadel, inget man ska bli van vid eller utsättas för.
Lite sent svar, men får gå.
Köpte min första cykel på CykelCity och det dom sa var:
- Om fötterna domnar bort så är det ingen fara, det kommer gå över.
- Om "den" domnar bort så ska man direkt byta sadel, inget man ska bli van vid eller utsättas för.
Quote from Funbeat user on 30 January 2015, 13:52Kanske jag har missat det men har frågan om sittställning kommit upp?
Att börja byta sadel är som heroin, lätt att börja med men ett helvete att sluta med... Ofta är det inte sadeln det är fel på utan sitställningen, nybörjare tenderar att sitta med rak
Kanske jag har missat det men har frågan om sittställning kommit upp?
Att börja byta sadel är som heroin, lätt att börja med men ett helvete att sluta med... Ofta är det inte sadeln det är fel på utan sitställningen, nybörjare tenderar att sitta med rak
Quote from Funbeat user on 1 February 2015, 10:00Tack för svar, tråden är aktuell fortfarande. Fick hem min ISM Prolouge igår och den monteras idag. I kväll blir det testpass.
Vad gäller sittställning m.m. så är det säkert en faktor som påverkar men för att få en bättre hållning krävs det träning och t
Tack för svar, tråden är aktuell fortfarande. Fick hem min ISM Prolouge igår och den monteras idag. I kväll blir det testpass.
Vad gäller sittställning m.m. så är det säkert en faktor som påverkar men för att få en bättre hållning krävs det träning och t
Quote from Funbeat user on 7 February 2015, 15:22Har inte läst alla inlägg, men cykelbyxorna spelar ju också roll.
Har inte läst alla inlägg, men cykelbyxorna spelar ju också roll.
Quote from Funbeat user on 8 February 2015, 16:39För er som är intresserade. Jag har nu kört tre pass med den nya sadeln. Det är en klar skillnad men inte utan domningar än. Letar efter min "sweet spot" och gör små justeringar. Tror det närmar sig.
En bike fit kommer det att bli under våren oavsett re
För er som är intresserade. Jag har nu kört tre pass med den nya sadeln. Det är en klar skillnad men inte utan domningar än. Letar efter min "sweet spot" och gör små justeringar. Tror det närmar sig.
En bike fit kommer det att bli under våren oavsett re
Quote from Funbeat user on 14 July 2015, 21:21Det var längesen jag gjorde ett inlägg men för de som kanske lider av samma problem...
Jag kan bara rekommendera en Bike Fit!Sportson i Helsingborg har nu börjat med denna enl. Body Geometry metoden (det finns säkert andra som gör det och andra metoder,
Det var längesen jag gjorde ett inlägg men för de som kanske lider av samma problem...
Jag kan bara rekommendera en Bike Fit!
Sportson i Helsingborg har nu börjat med denna enl. Body Geometry metoden (det finns säkert andra som gör det och andra metoder,
Quote from Funbeat user on 23 July 2015, 21:57(t+) Grattis!
(t+) Grattis!