Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelNybörjarfråga (skratta inte) - De …
You need to log in to create posts and topics.

Vet inte om det är så enkelt som att "bara" byta sadel. Jag sitter hur skönt som helst på min sadel när jag cyklar ute (hård kolfibersadel som jag haft i flera år). VR och andra längre rundor, inga som helst problem. Men jag upplever samma problem som TS

http://selleanatomica.com/products

Byta sadel är ju en sak man kan göra fast jag skulle vänta tills efter att jag börjat cykla utomhus.

Det kan vara trainern också. Iaf min trainer skapar vibrationer ungefär som en elmaskin och det fortplantar sig genom cykeln och upp i skrevet med domni

När framhjulen ställs på sin plint kommer cykeln upp ordentligt så den är rak och inte framåttippad.

Hej, som ni kanske märkt har jag varit borta från tråden ett tag och jag vill passa på att tacka Anders, Johan, Linnex Sr, Patric, Robert, Nicklas, Fredrik och Gazzah för era inlägg.

Bra att få feedback gällande ISM, det lutar faktiskt åt en sådan efter

Om cykeln (eller rättare sagt sadeln) är i våg kollas ju lätt med ett vattenpass 🙂 Den normala rekommendationen är ju sadeln i helt vågrätt läge. Att börja tippa fram kan vara lite vanskligt och är väl något att pröva först när allt annat inte riktigt fu

Har aldrig använt vattenpass i skrevet för att mäta benlängd. Själv tar jag en pärm. Ställer mig mot väggen, pärmen i vinkel mot väggen och kör upp den i skrevet.
Lätt sedan att själv mäta med tumstock... eller meterstock.

Alla butiker som du nämner är helt säkra att handla ifrån. Har själv handlat från alla 🙂 Köpte min sadel från Lars R (ismseat.se) som är en trevlig prick och säkert bistår med ytterligare råd och hjälp kring sadeln om så behövs.

En riktig karl ska inte vara rädd att köra upp vattenpass 😉

Var det Tom of Finland som myntade det uttrycket?