Quote from Funbeat user on 7 January 2015, 11:28Men med en Adamo-sadel slipper man en massa värkande mil bara för att testa och bli van - eller "vän" - med sin sadel; att köra 20 till 50 mil för att bedöma om en sadel passar är ju 20 till 50 mil skön cykling man missar.
Med Adamo är cyklingen njutning,
Men med en Adamo-sadel slipper man en massa värkande mil bara för att testa och bli van - eller "vän" - med sin sadel; att köra 20 till 50 mil för att bedöma om en sadel passar är ju 20 till 50 mil skön cykling man missar.
Med Adamo är cyklingen njutning,
Quote from Funbeat user on 7 January 2015, 11:45Mikael P: angående din fråga om val av Adamosadel, så är det här trots allt lite smaksak. Century-sadeln är ju billig o lämplig att testa, så du känner att modellen är rätt (vilket du kommer göra), men observera att den har en beklädnad som inte ser ut so
Mikael P: angående din fråga om val av Adamosadel, så är det här trots allt lite smaksak. Century-sadeln är ju billig o lämplig att testa, så du känner att modellen är rätt (vilket du kommer göra), men observera att den har en beklädnad som inte ser ut so
Quote from Funbeat user on 7 January 2015, 11:48Och det finns andra sadelmärken med samma typ av skåra, fast jag kommer inte på namn nu.
Och det finns andra sadelmärken med samma typ av skåra, fast jag kommer inte på namn nu.
Quote from Mattias Johansson on 7 January 2015, 11:50Har aldrig testat Adamo sadeln så jag kan inte uttala mig om den är lösningen på alla sadelproblem.
Men spontant reflektion så hade jag problem med domningar på min första sadel. Tog 3 dagar efter första VR innan jag hade känsel där nere. Ett av det mest
Har aldrig testat Adamo sadeln så jag kan inte uttala mig om den är lösningen på alla sadelproblem.
Men spontant reflektion så hade jag problem med domningar på min första sadel. Tog 3 dagar efter första VR innan jag hade känsel där nere. Ett av det mest
Quote from Mattias Johansson on 7 January 2015, 12:16Inte att glömma att sadlarna även skall vara goa i de olika ställningarna.
Jag vill minnas att den välvda sadeln och den för breda så var den ena bra när jag låg i bocken och den andra i när jag höll högt på styret (minns inte vilken och ställning) men f
Inte att glömma att sadlarna även skall vara goa i de olika ställningarna.
Jag vill minnas att den välvda sadeln och den för breda så var den ena bra när jag låg i bocken och den andra i när jag höll högt på styret (minns inte vilken och ställning) men f
Quote from Funbeat user on 7 January 2015, 12:33Som många redan skrivit så kan det bero på sadeln och/eller hur den är inställd.
Men en motfråga. Varför fick du med en bredare sadel. Bredare än vad? Originalsadeln eller? Det känns lite skumt, kan jag tycka.
Man bör ha en sadel som passar sätet man h
Som många redan skrivit så kan det bero på sadeln och/eller hur den är inställd.
Men en motfråga. Varför fick du med en bredare sadel. Bredare än vad? Originalsadeln eller? Det känns lite skumt, kan jag tycka.
Man bör ha en sadel som passar sätet man h
Quote from Mattias Johansson on 7 January 2015, 12:44Håller med P . Och förutom längd/tid på sadeln så upplever jag skillnad när det gäller körstil. Vid lite tuffare cykling upplever jag att jag avlastar mer än vid monoton söndagscykling med klubb i snacktempo.
Ställer mig gärna upp i spurtbackar etc för at
Håller med P . Och förutom längd/tid på sadeln så upplever jag skillnad när det gäller körstil. Vid lite tuffare cykling upplever jag att jag avlastar mer än vid monoton söndagscykling med klubb i snacktempo.
Ställer mig gärna upp i spurtbackar etc för at
Quote from Funbeat user on 7 January 2015, 13:08Du skulle kunna åka tillbaka till CykelCity och förklara ditt problem för dem. De träffar många cyklister och säkert några med samma problem som du har. Det är tänkbart att de har ett gott råd.
Du skulle kunna åka tillbaka till CykelCity och förklara ditt problem för dem. De träffar många cyklister och säkert några med samma problem som du har. Det är tänkbart att de har ett gott råd.
Quote from Funbeat user on 7 January 2015, 13:49Jag tycker även val av cykelbyxor har betydelse, föredrar tunnare stoppning.
Jag tycker även val av cykelbyxor har betydelse, föredrar tunnare stoppning.
Quote from Funbeat user on 7 January 2015, 13:49Jag tycker även val av cykelbyxor har betydelse, föredrar tunnare stoppning.
Jag tycker även val av cykelbyxor har betydelse, föredrar tunnare stoppning.