Quote from Guest on 9 June 2009, 21:41Hej!
Jag har tänkt göra min debut inom triathlon i sommar. Jag köpte för två-tre veckor sedan en racercykel, Trek 2300, på Blocket. Nyskick var 21000, jag fick den för 6500.
I lördags var jag ute på en längre cykeltur, 82 km. Redan efter en kort stund fi
Hej!
Jag har tänkt göra min debut inom triathlon i sommar. Jag köpte för två-tre veckor sedan en racercykel, Trek 2300, på Blocket. Nyskick var 21000, jag fick den för 6500.
I lördags var jag ute på en längre cykeltur, 82 km. Redan efter en kort stund fi
Quote from Funbeat user on 9 June 2009, 21:51Kortast möjligast styrstam, troligtvis.
Sedan ett par "Clip-on bågar" som du kan ta av.
Kortast möjligast styrstam, troligtvis.
Sedan ett par "Clip-on bågar" som du kan ta av.
Quote from Funbeat user on 10 June 2009, 09:47Som David sa, kort styrstam, finns ställbara där du kan få styret lägre om det är för högt.
Testa att dra fram sadeln och se hur det känns med din rygg. Om ramen är stor så kan det ju vara att den är för lång och då kan detta hjälpa.
Hoppas det funkar fö
Som David sa, kort styrstam, finns ställbara där du kan få styret lägre om det är för högt.
Testa att dra fram sadeln och se hur det känns med din rygg. Om ramen är stor så kan det ju vara att den är för lång och då kan detta hjälpa.
Hoppas det funkar fö
Quote from Funbeat user on 10 June 2009, 10:13"I lördags var jag ute på min första längre cykeltur, 82 km. Redan efter en kort stund fick jag väldigt ont i ryggen."
Som herrarna ovan sade samt som du själv nämner, första långturen. Då är kroppen lite ovan och en och annan plåga kan lätt uppenbara si
"I lördags var jag ute på min första längre cykeltur, 82 km. Redan efter en kort stund fick jag väldigt ont i ryggen."
Som herrarna ovan sade samt som du själv nämner, första långturen. Då är kroppen lite ovan och en och annan plåga kan lätt uppenbara si
Quote from Funbeat user on 10 June 2009, 10:31det finns även "krökta" sadelstolpar att köpa, då får du fram sadeln ännu längre.
BILD:http://www.lewasport.se/images/Profile%20Design/fastforward%20alu.jpg
det finns även "krökta" sadelstolpar att köpa, då får du fram sadeln ännu längre.
BILD:http://www.lewasport.se/images/Profile%20Design/fastforward%20alu.jpg
Quote from Funbeat user on 10 June 2009, 12:29Jag är 1,64 och kör på 52. Testade en 50 och upplevde den alldeles för liten för mig, så att du skulle ha en 47 verkar nästan lite väl överdrivet. Justera sadel och styre och se om inte det funkar. Och cykla kortare rundor tills kroppen vänjer sig.
Jag är 1,64 och kör på 52. Testade en 50 och upplevde den alldeles för liten för mig, så att du skulle ha en 47 verkar nästan lite väl överdrivet. Justera sadel och styre och se om inte det funkar. Och cykla kortare rundor tills kroppen vänjer sig.
Quote from Funbeat user on 10 June 2009, 12:33Kort o gott, sluta skylla på cykeln nu :p
Trixa och lek dig fram med de inställningar som finns och träna massor med cykel. (t+)
Kort o gott, sluta skylla på cykeln nu :p
Trixa och lek dig fram med de inställningar som finns och träna massor med cykel. (t+)
Quote from Funbeat user on 10 June 2009, 13:50Jag kan ha fel men sadel skall inte justeras för att passa till styret utan den skall justeras för att få bästa kraft ner i pedalerna.Sedan kan man laborera med kortare styrstam om man inte sitter bekvämt.
Jag kan ha fel men sadel skall inte justeras för att passa till styret utan den skall justeras för att få bästa kraft ner i pedalerna.Sedan kan man laborera med kortare styrstam om man inte sitter bekvämt.
Quote from Funbeat user on 10 June 2009, 14:07Rätt gällande sadeln Mats, men om det är en linjeram som hon ska ha som tempo/triathlonhoj med tempobågar på så lär hon nog få dra fram sadeln för att få rätt sittställning.
Själv drar jag bak sadeln mer än rekommenderat annars får jag sanslöst ont i knä
Rätt gällande sadeln Mats, men om det är en linjeram som hon ska ha som tempo/triathlonhoj med tempobågar på så lär hon nog få dra fram sadeln för att få rätt sittställning.
Själv drar jag bak sadeln mer än rekommenderat annars får jag sanslöst ont i knä
Quote from Mikaela Hedberg Andersson on 10 June 2009, 20:18Håller med Charlotta. Jag är 160 cm och har storlek 50, trivs super med det. Har cyklat så sedan våren 2006 utan problem. Men du måste ju vänja dig vid längre sträckor, jag skulle också få ont om jag cyklade så långt ovan.
Hur lång styrstam har du? Och h
Håller med Charlotta. Jag är 160 cm och har storlek 50, trivs super med det. Har cyklat så sedan våren 2006 utan problem. Men du måste ju vänja dig vid längre sträckor, jag skulle också få ont om jag cyklade så långt ovan.
Hur lång styrstam har du? Och h