Quote from Guest on 11 January 2009, 18:54Lite lätt generad gör jag mitt första inlägg i den här gruppen- jag är en medelålders nybörjare på löpning som undrar varför min puls är på 180 när jag springer? Brukar cykla, spinna och gympa i vanliga fall. Jag sprang idag min 3:e runda; på helt slät ma
Lite lätt generad gör jag mitt första inlägg i den här gruppen- jag är en medelålders nybörjare på löpning som undrar varför min puls är på 180 när jag springer? Brukar cykla, spinna och gympa i vanliga fall. Jag sprang idag min 3:e runda; på helt slät ma
Quote from Funbeat user on 11 January 2009, 19:04Hur känns det då?
Kanske har du en väldigt hög maxpuls för din ålder så att detta är en bra puls för dig att ligga på vid löpträning?
Eller upplever du det väldigt ansträngande? I så fall får du ju sänka tempot men känns det bra så kör på!
Hur känns det då?
Kanske har du en väldigt hög maxpuls för din ålder så att detta är en bra puls för dig att ligga på vid löpträning?
Eller upplever du det väldigt ansträngande? I så fall får du ju sänka tempot men känns det bra så kör på!
Quote from Funbeat user on 11 January 2009, 19:12Jag tycker du kan löpa på känsla och inte stirra dig blind på pulsen.
Själv har jag också hög puls vid löpning (inte fullt så hög som 180, men i alla fall). Om kroppen känns bra och andningen fungerar så är det bara att fortsätta 🙂
Jag tycker du kan löpa på känsla och inte stirra dig blind på pulsen.
Själv har jag också hög puls vid löpning (inte fullt så hög som 180, men i alla fall). Om kroppen känns bra och andningen fungerar så är det bara att fortsätta 🙂
Quote from Funbeat user on 11 January 2009, 19:30"Kämpa på lite till..." låter inge bra alls för en som håller på att börja med vår så underbart härliga hobby.
Som nybörjare så ska du naturligtvis springa så absolut långsamt som du bara kan å inge annat. Skit i puls å löp nu långsamt,långsamt i början.
"Kämpa på lite till..." låter inge bra alls för en som håller på att börja med vår så underbart härliga hobby.
Som nybörjare så ska du naturligtvis springa så absolut långsamt som du bara kan å inge annat. Skit i puls å löp nu långsamt,långsamt i början.
Quote from Funbeat user on 11 January 2009, 19:37Kroppen är inte van vid den belastning som löpningen ger. Låt det ta sin tid. Testa intervaller gå/springa/gå/springa så brukar pulsen lugna sig en smula. Springa/jogga i softare tempo än vad du gör. Det tar tid. Längre tid än man tror.
Kroppen är inte van vid den belastning som löpningen ger. Låt det ta sin tid. Testa intervaller gå/springa/gå/springa så brukar pulsen lugna sig en smula. Springa/jogga i softare tempo än vad du gör. Det tar tid. Längre tid än man tror.
Quote from Funbeat user on 11 January 2009, 19:49Off Topic. Men definiera medelålders. Tittar på bilden och ser ingen sådan. Jag, i år nybliven M55:a, är medelålders. Men mitt äldsta barn är född 84 🙂
On Topic. Vad har du för puls när du cyklar och spinner då?
Off Topic. Men definiera medelålders. Tittar på bilden och ser ingen sådan. Jag, i år nybliven M55:a, är medelålders. Men mitt äldsta barn är född 84 🙂
On Topic. Vad har du för puls när du cyklar och spinner då?
Quote from Olof Robertson on 11 January 2009, 19:52Samma tanke Leif *hihi*
Samma tanke Leif *hihi*
Quote from Funbeat user on 11 January 2009, 19:58Fysisk ålder kontra psykisk ålder..tabbe knekt. Hur gamla är bilderna på er alla ni så underbara funbreakare egentligen. 8 - 16 år..?//Kjell.lr.?
Fysisk ålder kontra psykisk ålder..tabbe knekt. Hur gamla är bilderna på er alla ni så underbara funbreakare egentligen. 8 - 16 år..?//Kjell.lr.?
Quote from Funbeat user on 11 January 2009, 20:02Nej, det är inte särskilt mycket "medelålders" över Jannikes avatar! 🙂
Nej, det är inte särskilt mycket "medelålders" över Jannikes avatar! 🙂
Quote from Karro Larsson on 11 January 2009, 22:13Off topic: Funbreakare? 🙂
Off topic: Funbreakare? 🙂