Quote from Funbeat user on 12 January 2009, 10:33Jannike: Dra ner på tempot och växla mellan att gå och springa. Låt kroppen anpassa sig sakta till löpningen. Problemet med att springa fort i början är att muskler och hjärta snabbt kommer att förbättras medans leder och senor tar betydligt längre tid på
Jannike: Dra ner på tempot och växla mellan att gå och springa. Låt kroppen anpassa sig sakta till löpningen. Problemet med att springa fort i början är att muskler och hjärta snabbt kommer att förbättras medans leder och senor tar betydligt längre tid på
Quote from Funbeat user on 12 January 2009, 10:37Och vad kallas då den tredje perioden? undrar jag skräckslaget.
Och vad kallas då den tredje perioden? undrar jag skräckslaget.
Quote from Funbeat user on 12 January 2009, 10:403:e perioden eller sista perioden så klart. Jag som fyller 56 i år siktar på att matchen ska gå till förlängning. 😉
Snart dags att ta ut målvakten om det behövs för att få till en förlängning. 😀
3:e perioden eller sista perioden så klart. Jag som fyller 56 i år siktar på att matchen ska gå till förlängning. 😉
Snart dags att ta ut målvakten om det behövs för att få till en förlängning. 😀
Quote from Funbeat user on 12 January 2009, 11:03Bry dig inte om pulsen just nu tycker jag. Spring/jogga så att det känns löjligt lätt (lägg gärna in gångpauser också) och så att du känner att du helst hade velat köra ett par km till för att få till ett "vettigt" pass. För att hålla nere farten kan en b
Bry dig inte om pulsen just nu tycker jag. Spring/jogga så att det känns löjligt lätt (lägg gärna in gångpauser också) och så att du känner att du helst hade velat köra ett par km till för att få till ett "vettigt" pass. För att hålla nere farten kan en b
Quote from Funbeat user on 12 January 2009, 11:31Ava är en klok medelålders kvinna. Så jag gör som hon säger, jag springer normalt sett inte och tittar på pulsen under passet. Av samma anledning brukar jag inte ha pulsband på mig på tävling. Hade det en gång på 10km terräng och träningstävling och blev
Ava är en klok medelålders kvinna. Så jag gör som hon säger, jag springer normalt sett inte och tittar på pulsen under passet. Av samma anledning brukar jag inte ha pulsband på mig på tävling. Hade det en gång på 10km terräng och träningstävling och blev
Quote from Bengt Askerfelt on 12 January 2009, 11:52Jag tror inte jag kan springa så mycket långsammare? 7,28 km/h i hastighet säger nog det mesta... 🙂
Men jag ska pröva att varva jogg med gång från början nästa gång och försöka ta det ännu lugnare.
Det jag var rädd för var att mitt hjärta inte orkar för
Jag tror inte jag kan springa så mycket långsammare? 7,28 km/h i hastighet säger nog det mesta... 🙂
Men jag ska pröva att varva jogg med gång från början nästa gång och försöka ta det ännu lugnare.
Det jag var rädd för var att mitt hjärta inte orkar för
Quote from Funbeat user on 12 January 2009, 13:03Jag har ungefär samma hastighet (lite långsammare till och med) när jag joggar vilket jag tycker är en utmärkt hastighet för vad jag vill uppnå (bättre kondis och hålla vikten). Jag har nog en lägre puls men jag vet att min puls är högre vid joggning än v
Jag har ungefär samma hastighet (lite långsammare till och med) när jag joggar vilket jag tycker är en utmärkt hastighet för vad jag vill uppnå (bättre kondis och hålla vikten). Jag har nog en lägre puls men jag vet att min puls är högre vid joggning än v
Quote from Funbeat user on 12 January 2009, 15:27Jodå Jannike, man (jag) kan springa m y c k e t långsammare 😉
Jodå Jannike, man (jag) kan springa m y c k e t långsammare 😉
Quote from mårten jansson on 12 January 2009, 15:28Åh Jannike, det går att springa V Ä L D I G T långsamt. Provade några månader när jag kom igång med löpningen =P
Åh Jannike, det går att springa V Ä L D I G T långsamt. Provade några månader när jag kom igång med löpningen =P
Quote from Funbeat user on 12 January 2009, 19:10Som alla tidigare sagt, ta det lugnt och skriv in alla resultat. Pyttesmå förbättringar som inte märks/känns när man är ute och sliter i spåret kan vara väldigt motiverande.
Litet lästips: http://www.365saker.se/2009/01/12/12-anmal-dig-till-ett-lopp/
🙂
Som alla tidigare sagt, ta det lugnt och skriv in alla resultat. Pyttesmå förbättringar som inte märks/känns när man är ute och sliter i spåret kan vara väldigt motiverande.
Litet lästips: http://www.365saker.se/2009/01/12/12-anmal-dig-till-ett-lopp/
🙂