Quote from Funbeat user on 12 January 2009, 23:01Eftersom du vet din puls antar jag att du har en pulsmätare? Gör ett cooper test (=du tar reda på din maxpuls) och sedan springer du mellan 70-80% av din maxpuls (även kallad MHR, Maximum Heart Rate) Då kommer du antagligen inte att känns dig lika ansträn
Eftersom du vet din puls antar jag att du har en pulsmätare? Gör ett cooper test (=du tar reda på din maxpuls) och sedan springer du mellan 70-80% av din maxpuls (även kallad MHR, Maximum Heart Rate) Då kommer du antagligen inte att känns dig lika ansträn
Quote from Funbeat user on 12 January 2009, 23:32Ja du Jannike..!?.nu har du en hel del råd att kolla upp å känna på så att säga. Som du kanske vet om du tidigare har läst några rader i Funbeat så är vi ju som människor olika ...å vissa är mera olika än andra...hehehe.
Krister S lilla antydan kan du väl
Ja du Jannike..!?.nu har du en hel del råd att kolla upp å känna på så att säga. Som du kanske vet om du tidigare har läst några rader i Funbeat så är vi ju som människor olika ...å vissa är mera olika än andra...hehehe.
Krister S lilla antydan kan du väl
Quote from Funbeat user on 13 January 2009, 11:48Det där med puls är lurigt.
Jag har en vilopuls på ca 50-55/min.
När jag springer och kommit in i behagligt tempo kan pulsmätaren visa 210-220/min (ja, jag provade flera olika som alla visade på denna höga puls).
Detta oroade mig naturligtvis även om
Det där med puls är lurigt.
Jag har en vilopuls på ca 50-55/min.
När jag springer och kommit in i behagligt tempo kan pulsmätaren visa 210-220/min (ja, jag provade flera olika som alla visade på denna höga puls).
Detta oroade mig naturligtvis även om
Quote from Funbeat user on 13 January 2009, 22:42Shit pomfritt, många mätare går ju bara till 220... kan tänka mig att det börjar att kännas otäckt över 210... (näbbmus-fart). Måste kännas som flimmer. 😉
Hursomhelst så hjälpte pulsklockan mig att lugna ner mig...
Shit pomfritt, många mätare går ju bara till 220... kan tänka mig att det börjar att kännas otäckt över 210... (näbbmus-fart). Måste kännas som flimmer. 😉
Hursomhelst så hjälpte pulsklockan mig att lugna ner mig...
Quote from Funbeat user on 15 January 2009, 10:48En del blir lugnade av pulsklocka och tycker det är ett toppenbra hjälpmedel, en del blir bara stressade av den, tror att dom är övertränade eller sjuka för minsta lilla avvikelse. Jag tycker pulsklockor är en helt onödig uppfinning för nybörjarlöpare, tr
En del blir lugnade av pulsklocka och tycker det är ett toppenbra hjälpmedel, en del blir bara stressade av den, tror att dom är övertränade eller sjuka för minsta lilla avvikelse. Jag tycker pulsklockor är en helt onödig uppfinning för nybörjarlöpare, tr
Quote from Funbeat user on 15 January 2009, 11:14Jag har personligen haft bra upplevelser av pulsklocka när jag började jogga eftersom den hjälpte mig hitta en lugn takt som jag orkar hålla länge (höll mig på 140-150). Men jag använde den en handfull gånger i skolan och har inte haft någon sen dess. Jag
Jag har personligen haft bra upplevelser av pulsklocka när jag började jogga eftersom den hjälpte mig hitta en lugn takt som jag orkar hålla länge (höll mig på 140-150). Men jag använde den en handfull gånger i skolan och har inte haft någon sen dess. Jag
Quote from Fredrik Svensson on 15 January 2009, 11:15Mitt inköp av pulsklocka kom av ren lathet...
Jag behövde något som kunde pipa varannan minut, då jag läste om att förhindra *ont*
Att som ny springa en minut å sedan gå en minut... Blev tråkigt att hålla koll på armbandsklockan...Kul oxå att se vilo
Mitt inköp av pulsklocka kom av ren lathet...
Jag behövde något som kunde pipa varannan minut, då jag läste om att förhindra *ont*
Att som ny springa en minut å sedan gå en minut... Blev tråkigt att hålla koll på armbandsklockan...
Kul oxå att se vilo