Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNybörjarfrågor 10k
You need to log in to create posts and topics.

.

Jag tackar för alla kommentarer!

Vad ni säger är att jag skall lugna mig och jobba på.

Min slutsats är att jag ligger på plan och det bara är att jobba på.

Når jag sub 60, 20 maj, tror ni?

Ola

Nu har han hakat upp sej också... 🙂

Jag vill ha bort mina ,,,
Vad göra ?
Ola

Hej Ola!

jag förstår att du tycker att det är kämpigt! Det är det att börja springa i vår ålder. Jag är dessutom5 år äldre än du. Det tar tid att komma i form och 1-2 månader är ingenting.

Jag har sprungit i 10 månader. Jag började verkligen från scrat

Jag kan bara hålla med Harald - det gäller att öka långsamt. Sista halvåret har jag varit halvskadad
två gånger och detta bara på grund av egen dumhet. Den första gången när jag sprang längre än jag tänkt och den andra gången när jag sprang längre än jag

Ja, lyssna på råden om att öka långsamt.

Men vad som gjorde skillnad för mej när jag tidigare hade stagnerat var att byta löpstil. Från dom klassiska långa älgakliven med tunga landningar på hälen, till kortare och snabbare steg, mer framåtlutad och därm

Jag håller med det som har sagts ovan. Löpning är en uthållighetsgren på flera sätt. Felet många gör är att förvänta sig snabba resultat. Är man envis och håller igång kontinuerligt under en längre tid så kommer resultaten.

Jag tror inte man behöver fund

Jag tackar för alla goda råd och tycker att jag nog redan följer dem i det mesta. Ligger nu på låga 7, höga 6 min/km vilket känns OK. Blandar distanser utifrån dagsform. Och tränar lite olika saker. 20 maj sker löpdebuten på 10 k. Skall bli mycket spänna