Quote from Funbeat user on 18 April 2008, 14:43Jonas
Du kan se länken till kadenssensorn i P:s inläg en liten bit upp i tråden. Jag har ställt samma fråga som Du - nämligen hur monterar och installerar man den.
Hopaps att någon av "de erfarna" delar med sig. Jag är lugn - det gör dem alltid här på F
Jonas
Du kan se länken till kadenssensorn i P:s inläg en liten bit upp i tråden. Jag har ställt samma fråga som Du - nämligen hur monterar och installerar man den.
Hopaps att någon av "de erfarna" delar med sig. Jag är lugn - det gör dem alltid här på F
Quote from Funbeat user on 18 April 2008, 15:07Jo, jag såg länken, men där står ju ingenting om hur man monterar den där "mackapären" (#)
Jo, jag såg länken, men där står ju ingenting om hur man monterar den där "mackapären" (#)
Quote from Funbeat user on 18 April 2008, 15:27Hej på er.
Detta är ett antagande. Jag antar att den monteras på ramen/kedjestaget (staget till bakhjulet) Och att du sen har en magnet fast satt i hjulet (på en eker) och där får du hastigheten.
Kadensens fungera på motsvarande sätt och då sätter du f
Hej på er.
Detta är ett antagande. Jag antar att den monteras på ramen/kedjestaget (staget till bakhjulet) Och att du sen har en magnet fast satt i hjulet (på en eker) och där får du hastigheten.
Kadensens fungera på motsvarande sätt och då sätter du f
Quote from ellen olsson on 18 April 2008, 19:23> Montage på pedal eller sko? Enkelt?
För kadensen så monteras "alltid" givaren på bakgaffeln och magneten på vevarmen. Det är busenkelt.
> Montage på pedal eller sko? Enkelt?
För kadensen så monteras "alltid" givaren på bakgaffeln och magneten på vevarmen. Det är busenkelt.
Quote from Funbeat user on 18 April 2008, 19:40Fredrik
STORT tack för det. Låter ju enkelt. Bara att beställ m.a.o.
Fredrik
STORT tack för det. Låter ju enkelt. Bara att beställ m.a.o.
Quote from Funbeat user on 18 April 2008, 20:26Hej Fredrik.
"För kadensen så monteras "alltid" givaren på bakgaffeln och magneten på vevarmen"
Nja, det stämmer väl inte riktigt. Vi har ju tex "Shimano, Flight Deck dator (6502), 10-d" som har en "Kadensmätare utan kadenssensor"
http://www.cyclecomp
Hej Fredrik.
"För kadensen så monteras "alltid" givaren på bakgaffeln och magneten på vevarmen"
Nja, det stämmer väl inte riktigt. Vi har ju tex "Shimano, Flight Deck dator (6502), 10-d" som har en "Kadensmätare utan kadenssensor"