Quote from Guest on 3 March 2012, 07:05Om man känner att man vill och orkar, kan man träna löpning varje dag eller åtminstone ett par dagar i sträck? Eller är det som med styrketräning att man bör vila varannan dag? Just nu tycker jag att är så kul, men man vill ju inte "förstöra" sin träning.
Om man känner att man vill och orkar, kan man träna löpning varje dag eller åtminstone ett par dagar i sträck? Eller är det som med styrketräning att man bör vila varannan dag? Just nu tycker jag att är så kul, men man vill ju inte "förstöra" sin träning.
Quote from Funbeat user on 3 March 2012, 07:15Först: hur långt/hur länge springer du vanligtvis?
Först: hur långt/hur länge springer du vanligtvis?
Quote from Funbeat user on 3 March 2012, 07:15Nej, du bör inte springa varje dag om du är helt ny löpare. Du vinner troligen inget på det, utan ökar bara risken att skada dig, som är grymmestor i början för alla ivriga motionärer (been there, vet vad jag pratar om).
Tre pass i veckan är lagom första
Nej, du bör inte springa varje dag om du är helt ny löpare. Du vinner troligen inget på det, utan ökar bara risken att skada dig, som är grymmestor i början för alla ivriga motionärer (been there, vet vad jag pratar om).
Tre pass i veckan är lagom första
Quote from Funbeat user on 3 March 2012, 07:21@Sara: cykling, simning, styrketräning ÄR crosstraining för löpare. "Crosstraining" är inte ett namn på egen träningsform.
@Sara: cykling, simning, styrketräning ÄR crosstraining för löpare. "Crosstraining" är inte ett namn på egen träningsform.
Quote from Funbeat user on 3 March 2012, 07:26Med crosstraina menar jag det bokstavligen - att träna på en crosstrainer (ellipsmaskin). 😉
BILD:http://ninows.blogg.se/images/2008/crosstrainer_ctr2_15233264.jpg
Med crosstraina menar jag det bokstavligen - att träna på en crosstrainer (ellipsmaskin). 😉
BILD:http://ninows.blogg.se/images/2008/crosstrainer_ctr2_15233264.jpg
Quote from Funbeat user on 3 March 2012, 07:43Jag menar också crosstraining bokstavligen med "crosstraining" Att det sedan råkar finnas en maskin med likande namn (som tillverkaren av maskinen har döpt) är irrelevant.
Jag menar också crosstraining bokstavligen med "crosstraining" Att det sedan råkar finnas en maskin med likande namn (som tillverkaren av maskinen har döpt) är irrelevant.
Quote from Funbeat user on 3 March 2012, 08:44Tips: Spring inte samma runda varje dag. Utan variera längd och underlag(!!!!!). Man kan t o m köra gång-intervaller i en kraftig backe/(mosse på sommaren) i skogen enl principen "gå så fort du kan". Bättre styrketräning finns det?... tveksam till detta.
Tips: Spring inte samma runda varje dag. Utan variera längd och underlag(!!!!!). Man kan t o m köra gång-intervaller i en kraftig backe/(mosse på sommaren) i skogen enl principen "gå så fort du kan". Bättre styrketräning finns det?... tveksam till detta.
Quote from Funbeat user on 3 March 2012, 08:54Kul att du tycker att joggingen är så rolig! 🙂
Löpning är påfrestande för kroppen, särskilt när den inte är van. Så håll dig till 3 pass i veckan ett tag framöver för att slippa dra på dig skador som kanske gör att du inte kan springa alls.
Kul att du tycker att joggingen är så rolig! 🙂
Löpning är påfrestande för kroppen, särskilt när den inte är van. Så håll dig till 3 pass i veckan ett tag framöver för att slippa dra på dig skador som kanske gör att du inte kan springa alls.
Quote from Funbeat user on 3 March 2012, 10:08Det är lite som att dricka en god whisky faktiskt!
Det spelar inte så stor roll om hur eller var. Det finns bara en regel att följa.
Njut! *L*
Det är lite som att dricka en god whisky faktiskt!
Det spelar inte så stor roll om hur eller var. Det finns bara en regel att följa.
Njut! *L*
Quote from Funbeat user on 3 March 2012, 10:30Okej, tack så mycket för alla svar! Den med wiskeyn var bra! Är nämligen en frälst wiskeydrickare också ;).
Okej, tack så mycket för alla svar! Den med wiskeyn var bra! Är nämligen en frälst wiskeydrickare också ;).