Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelNytt STI-reglage
You need to log in to create posts and topics.

Om växeln är för trippel brukar väl inte vara något problem.

Isåfall justeras den väl bara så att man använder lägena för det 2 mindre dreven (i trippelpartiet). Läget för det största drevet på trippelpartiet spärras med ändlägesskruven på framväxeln. Så

Jag har en framväxel för två klingor fram - det är inte en trippel.

Vi prövade igår att sätta dit ett shimanoreglage och därefter justerades växlarna in. Kan tillägga att själva injusteringen har vi lagt sååå mycket krut på att få till - finlir å de värs

Är framväxeln rätt monterad på ramen med lagom avstånd till stora klingan?
Är stoppskruvarna på framväxelen rätt inställda så att inte växelföraren släpper in kedjan för långt förhållande till lilla klingan, samt att "ytterskruven/stoppet" inte jobbar em

"Är framväxeln rätt monterad på ramen med lagom avstånd till stora klingan?
Är stoppskruvarna på framväxelen rätt inställda så att inte växelföraren släpper in kedjan för långt förhållande till lilla klingan, samt att "ytterskruven/stoppet" inte jobbar e

----
Återstår dock att kolla upp om det finns en "ren" framväxel som är avsedd för compact. Frågan är om framväxeln jag har nu verkligen är kompatibel med ett compactvevparti?!!
-----

Enligt specifikationerna på Sram Force, så ska det klara det. Det ska

Har du testat med en annan kedjeförare?

Jag kör på Sram:s kedjor för 10-delat, så det är inte problemet. Vi ska prova med en annan framväxel och se om det fungerar.

Starkt att du håller i, märkligt att alla går bet. Tror det kan vara skillnad på växeln om den är för compact eller inte.

Vad gäller 50-34 vs 50-36 kan jag intyga att det senare är mjukare i övergången. Jag hade 50-36 på Truvativ, detta blev glapp o jag

Annika:
Trist att du har så mycket problem och ffa att det förstör din cykling.

Det är svårt att ge tips såhär på nätet och dessutom verkar du redan ha provat det mesta.
Men om det inte är ngt fel på framväxelinfästningen på din ram BORDE Compact fungera

Lägg upp en detaljbild på ditt vevparti/framväxel och benämning/modellbeteckning på framväxeln så blir det kanske lättare att hjälpa dig.