Quote from Funbeat user on 21 May 2010, 12:50Vad har du för kedja??.
Vad har du för kedja??.
Quote from Nils Hylander on 1 June 2010, 14:07Hej igen,
Nu har jag beställt hem nya framdrev och det blev 50/36. Dessutom beställde jag en sk. shiftguard och lite annat som behövde bytas. Hoppas att grejerna kommer så snart som möjligt.
De senaste två veckorna har 2-3 cykelmekar försökt få ordning
Hej igen,
Nu har jag beställt hem nya framdrev och det blev 50/36. Dessutom beställde jag en sk. shiftguard och lite annat som behövde bytas. Hoppas att grejerna kommer så snart som möjligt.
De senaste två veckorna har 2-3 cykelmekar försökt få ordning
Quote from Funbeat user on 1 June 2010, 14:24Håller med om att det ser ut som om framväxeln är framåttippad. Den borde ha konstant avstånd till klingan.
Håller med om att det ser ut som om framväxeln är framåttippad. Den borde ha konstant avstånd till klingan.
Quote from Lena O on 1 June 2010, 14:41mer som denna?
BILD:http://autobus.cyclingnews.com/photos/2006/tech/reviews/sram_force/SRAM_Force_front_derailleur.jpg
mer som denna?
BILD:http://autobus.cyclingnews.com/photos/2006/tech/reviews/sram_force/SRAM_Force_front_derailleur.jpg
Quote from Funbeat user on 1 June 2010, 14:46Kedjeföraren stukad pga chainsuck?
Kedjeföraren stukad pga chainsuck?
Quote from Mikaela Lexén on 1 June 2010, 15:02Håller med Raymond här.
På den nedre av bilderna ser det ut som om lödörat för växeln är stukat/böjt i nederkanten.
Jag vet inte om det bara är ljuset som gör det, men det faktum att hela framväxeln ser ut att ha tippat framåt gör att det kan vara läge a
Håller med Raymond här.
På den nedre av bilderna ser det ut som om lödörat för växeln är stukat/böjt i nederkanten.
Jag vet inte om det bara är ljuset som gör det, men det faktum att hela framväxeln ser ut att ha tippat framåt gör att det kan vara läge a
Quote from Berit Bengtson on 1 June 2010, 17:04Trist att du fortfarande har kvar problemen, men bra bilder du har tagit.
Har du även beställt en Shimano-kedja (CN7801 eller CN6600)?
Som tidgare sagt så är det andra som tycker att både Shimanos kedjor och kassetter ger ett lyft för växlingen på SRAM
Trist att du fortfarande har kvar problemen, men bra bilder du har tagit.
Har du även beställt en Shimano-kedja (CN7801 eller CN6600)?
Som tidgare sagt så är det andra som tycker att både Shimanos kedjor och kassetter ger ett lyft för växlingen på SRAM
Quote from Funbeat user on 1 June 2010, 19:25Då växelörat är avsett för ett normalt vevparti är framväxelfästet nedraget i sitt lägsta läge vilket ger väldigt lite kontaktyta mellan växelfäste/växelöra. Det kan i sig vara orsaken till att växeln tippar framåt och till och med har en rörlighet som fö
Då växelörat är avsett för ett normalt vevparti är framväxelfästet nedraget i sitt lägsta läge vilket ger väldigt lite kontaktyta mellan växelfäste/växelöra. Det kan i sig vara orsaken till att växeln tippar framåt och till och med har en rörlighet som fö
Quote from Nils Hylander on 14 June 2010, 11:52Vill bara tacka alla er som kommit med jättebra input.
Det var inget fel på STI-reglaget.
Vi tror att de slitna dreven fram var en stor bov i dramat. När vi bytte ut dem och satte på en annan framväxel (Campa) så fungerar äntligen växlarna!!! Kan knappt
Vill bara tacka alla er som kommit med jättebra input.
Det var inget fel på STI-reglaget.
Vi tror att de slitna dreven fram var en stor bov i dramat. När vi bytte ut dem och satte på en annan framväxel (Campa) så fungerar äntligen växlarna!!! Kan knappt
Quote from Berit Bengtson on 14 June 2010, 14:01Grattis Annika och lycka till med VR.
Om du har lust får du gärna berättas lite mer om de delar du har bytt, vilka drev och vilken Campa-växel tex, och hur blev det med kedjebytet?
Dessutom skulle det vara kul att se en motsv bild som du länkade till tid
Grattis Annika och lycka till med VR.
Om du har lust får du gärna berättas lite mer om de delar du har bytt, vilka drev och vilken Campa-växel tex, och hur blev det med kedjebytet?
Dessutom skulle det vara kul att se en motsv bild som du länkade till tid