Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNytt svenskt rekord på marathon!
You need to log in to create posts and topics.

Edit missade! Inte som Månkarbo?

Ja, någon Hässelbybo blir hon nog aldrig så länge de bor kvar i Blekinge...

Om systrarna Kallur blir medborgare i Oman och vill tävla för dem så är det väl deras sak, eller? Bestämmer inte de själva eller ska Sverige tvinga dem och andra elitidrottare att aldrig få byta medborgarskap för att journalister och alla andra ska ha någ

Ja jag förstår inte heller det här med att idrottarna skall tävla för en viss nation. Särskilt i en så individuell sport som friidrott.

Jag tror de allra flesta tävlar för sig själva i första hand och för sitt land i andra hand.

Kanske är det snart dag

Jag tror tvärtom.
Alltså att den lokala förankringen är helt nödvändig för att sport ska intressera. I alla fall intressera brett.

För mig är grunden i tävlingsidrott att se hur våra grabbar och tjejer står sig mot andra. Och med våra menar jag (för min

Bohlin är en klok man.

Jag tror att intresset för t.ex. lokal friidrott skulle bli mycket större om det fanns mer klubbmatcher á la finnkampen som fick utrymme i lokalpress. Det måste inte vara tävling på högsta resultatnivå utan det kan räcka med kampen

Ja, de gamla hederliga byaslagsmålen sitter nog djupt i folksjälen.

På Irland är hurling nationalsport. Där spelar man inte för ett lag, man tillhör ett lag - från sin hembygd (om jag förstått saken rätt). Inga spelarköp, inga proffsflyttar... Lite gammalmodigt kanske, men klart charmigt.

Nu hämtade jag min ståndpunkt utifrån att det kom inlägg som att man ville begränsa indiviernas rätt att själva bestämma för vem de vill tävla för. Klubb/föreningstillhörighet för mig känns som en helt annan sak. Annars kan vi lägga ner de mest populära i

Ja det handlade väl inte så myche om VEM man vill tävla för utan om det skall vara tillåtet.? Efter vad jag ser så kan du tänka dig Kallur som representant för Oman i alla lopp förutom internationella mästerskap. Å sen så är det ju bara PENGAR det här han