Quote from Funbeat user on 2 February 2010, 11:27Om Kallur vill byta medborgarskap till Oman och springa för dem i internationella mästerskap så är det upp till Kallur själv enligt mig. Jag tycker fortfarande att hon är en mästare och kan heja på henne. 🙂 Jag vet att det inte är så många som tänker so
Om Kallur vill byta medborgarskap till Oman och springa för dem i internationella mästerskap så är det upp till Kallur själv enligt mig. Jag tycker fortfarande att hon är en mästare och kan heja på henne. 🙂 Jag vet att det inte är så många som tänker so
Quote from Funbeat user on 2 February 2010, 21:11Det stora problemet som jag tror att Kjelle vill peka på är att det här med idrottsmän och kvinnor som byter nationalitet långt ifrån alltid är en frivillig handling. Det tenderar i vissa fall att urarta till något som kan liknas vid trafficking - alltså
Det stora problemet som jag tror att Kjelle vill peka på är att det här med idrottsmän och kvinnor som byter nationalitet långt ifrån alltid är en frivillig handling. Det tenderar i vissa fall att urarta till något som kan liknas vid trafficking - alltså
Quote from Funbeat user on 3 February 2010, 09:52Man hajar ju hur fort de springer när man tittar på km/tiderna. T.ex. Gebrselassies världsrekord på 2:03:59: 2:56 min per.km. Lyssna på det! Såg nån intervju med honom för ett par år sen. Han var (i stort sett) uppväxt på majs och getmjölk om jag inte mis
Man hajar ju hur fort de springer när man tittar på km/tiderna. T.ex. Gebrselassies världsrekord på 2:03:59: 2:56 min per.km. Lyssna på det! Såg nån intervju med honom för ett par år sen. Han var (i stort sett) uppväxt på majs och getmjölk om jag inte mis
Quote from Funbeat user on 3 February 2010, 10:31Då får han skriva ut vad han menar. 😉
Det handlar alltså om för dåliga löner inom långdistanslöpning. För idrotter där man tjänar gott om pengar så hyllas det, t ex ishockey och fotboll där tonåringar flyttar hemifrån innan de gått ut skolan. Då rör de
Då får han skriva ut vad han menar. 😉
Det handlar alltså om för dåliga löner inom långdistanslöpning. För idrotter där man tjänar gott om pengar så hyllas det, t ex ishockey och fotboll där tonåringar flyttar hemifrån innan de gått ut skolan. Då rör de
Quote from Funbeat user on 3 February 2010, 10:37Henrik L: Jag håller med. Jag är förundrad över hur det är fysiskt möjligt att hålla ett sånt tempo i 42 km...
Jag är dietist med stort intresse för idrottsnutrition. Jag läste ett uttalande av en av mina idoler, Mustafa Muhammed, efter att han hade vari
Henrik L: Jag håller med. Jag är förundrad över hur det är fysiskt möjligt att hålla ett sånt tempo i 42 km...
Jag är dietist med stort intresse för idrottsnutrition. Jag läste ett uttalande av en av mina idoler, Mustafa Muhammed, efter att han hade vari
Quote from Funbeat user on 3 February 2010, 18:42Ja Backis...du ha naturligtvis rätt...!? Bahrein har ett kanonlag i långdistans just nu...alla Kenyaner. Men visst vore det väl bra om man kunde få till det som i fotbollen å hockyn....tävlar för ett lag...inte för ett land när det gäller galor å liknande
Ja Backis...du ha naturligtvis rätt...!? Bahrein har ett kanonlag i långdistans just nu...alla Kenyaner. Men visst vore det väl bra om man kunde få till det som i fotbollen å hockyn....tävlar för ett lag...inte för ett land när det gäller galor å liknande