Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelOch vi gnäller på billister
You need to log in to create posts and topics.

knyckt från Happy

http://www.smh.com.au/news/beijing2008/road-rage-driver-attacks-cycle-pack/2008/05/08/1210131112608.html

:@

when a driver, agitated with being held up, accelerated in front of the pack and then slammed on his brakes, giving the riders no time to stop.

*ryser*

Vad är nytt under solen i denna fråga?
Det är vardagsmat när man cyklar!
I måndags besökte jag Karl-Eriks Körskola och funderade på om de hade elever utan körlärare i bilen som strök mig en kvart tidigare.
De tycker att det inte är bra reklam för deras kö

Stryka, tuta, visa finger är väl som sagt vardagsmat...

Men att någon på ren illvilja tvärnitar framför en klunga cyklister.... 🙁

Det har man också varit med om. . . .

Roadrage är inte att leka med.

I landet för länge sedan var det en klubbkompis som på en värmning inför en tävling(Norrlandsmästerskapen i typ Luleå eller nått har jag för mig) råkade ut för en bil som tutade och betedde sig så han gjorde ett kaxig finge

Heheh, peka finger till otrevliga ungdomar i bil medans jag cyklat har jag också gjort. 🙂 De blev fly förbannade men när jag strax efter det stannade och gick in på Hemköp för att handla så drog dom. Det var kanske tur att jag var på väg till affären an

Linus: Ja, ute på landsvägen hade du inte kommit undan.

Jag lyckades räkna ut var en kille var på väg som skickade mig upp på troattaren och tog tag i honom i en matbutik. Gick fram till honom och han tittade på mig och flyttade på sig för han trodde jag ville förbi och sade på min tjockaste cockney dialekt:
"