Quote from Guest on 23 July 2009, 10:10Ja, jag känner mig som värsta bakåtsträvande stenåldersmänniskan. Som en riktigt kuf. Men jag är helt ointresserad av pulsträning och jag vill inte ha en pulsklocka.
Jag tror på allvar att det säkert är peppande och intressant och utvecklande att använd
Ja, jag känner mig som värsta bakåtsträvande stenåldersmänniskan. Som en riktigt kuf. Men jag är helt ointresserad av pulsträning och jag vill inte ha en pulsklocka.
Jag tror på allvar att det säkert är peppande och intressant och utvecklande att använd
Quote from Funbeat user on 23 July 2009, 10:20Periodvis slänger jag undran pulsbandet och springer mer på känsla. Det känns rätt skönt och lite befriande, faktiskt. Jag vet ju ändå vilken puls jag brukar ha vid olika tempon (utom om det är varmt).
Periodvis slänger jag undran pulsbandet och springer mer på känsla. Det känns rätt skönt och lite befriande, faktiskt. Jag vet ju ändå vilken puls jag brukar ha vid olika tempon (utom om det är varmt).
Quote from Andreas Rickman on 23 July 2009, 10:37Har aldrig använd pulsklocka vid min löpning........ännu ska man väl säga 😉
Har aldrig använd pulsklocka vid min löpning........ännu ska man väl säga 😉
Quote from Funbeat user on 23 July 2009, 11:37Garmin ForeRunner 205 är i så fall det du söker, en träningsklocka med GPS med utan pulsmätare.
Garmin ForeRunner 205 är i så fall det du söker, en träningsklocka med GPS med utan pulsmätare.
Quote from Funbeat user on 23 July 2009, 11:42Tittar sällan på pulsen under passet, så jag funderade också på en 205:a, men eftersom prisskillnaden inte är särskilt stor valde jag ändå en 305. Får ofta känslan bekräftad av pulskurvan efteråt - främst bra vid intervaller och mer intensiv träning. Men
Tittar sällan på pulsen under passet, så jag funderade också på en 205:a, men eftersom prisskillnaden inte är särskilt stor valde jag ändå en 305. Får ofta känslan bekräftad av pulskurvan efteråt - främst bra vid intervaller och mer intensiv träning. Men
Quote from Funbeat user on 23 July 2009, 12:10Bara för att en GPS kommer med pulsmätare så är det inte tvingande att använda den. Jag har inte tagit min med mig ut...än...
Bara för att en GPS kommer med pulsmätare så är det inte tvingande att använda den. Jag har inte tagit min med mig ut...än...
Quote from Funbeat user on 23 July 2009, 12:54205:an kan inte ta emot signaler från fotpod eller kadensmätare.
205:an kan inte ta emot signaler från fotpod eller kadensmätare.
Quote from Funbeat user on 23 July 2009, 14:13Johan: Samma här. Har kört ett par pass med 305an, och måste erkänna att det är kul att faktiskt kunna återkalla hela passet mha pulskurvan. Kartan är grejen.
- men har aldrig pulstränat, och kommer nog inte pulsträna. Detta exkluderar dock inte att man
Johan: Samma här. Har kört ett par pass med 305an, och måste erkänna att det är kul att faktiskt kunna återkalla hela passet mha pulskurvan. Kartan är grejen.
- men har aldrig pulstränat, och kommer nog inte pulsträna. Detta exkluderar dock inte att man
Quote from Funbeat user on 23 July 2009, 14:36Jag finns.
Om jag inte är tillräckligt snabb kan jag meddela att de SVENSKA REKORDEN (män) är satta följande årtal, som ger viss indikation på hur "nödvändigt" det egentligen är med pulsklockor och andra tekniska 2000-tals prylar ur en ren prestationsmä
Jag finns.
Om jag inte är tillräckligt snabb kan jag meddela att de SVENSKA REKORDEN (män) är satta följande årtal, som ger viss indikation på hur "nödvändigt" det egentligen är med pulsklockor och andra tekniska 2000-tals prylar ur en ren prestationsmä
Quote from Funbeat user on 23 July 2009, 14:51Markus: Sådärja. Bara till att nicka instämmande.
Markus: Sådärja. Bara till att nicka instämmande.