Quote from Funbeat user on 30 July 2009, 12:03För tekniskt insatta är detta inget problem alls, håller med er helt om detta. Personligen skulle jag ändå föredra att t.ex. en nyinköpt dator har XP eller Vista och inte win 3.11... Detta verkar dock vara ett problem för många om man ska tro flera av inl
För tekniskt insatta är detta inget problem alls, håller med er helt om detta. Personligen skulle jag ändå föredra att t.ex. en nyinköpt dator har XP eller Vista och inte win 3.11... Detta verkar dock vara ett problem för många om man ska tro flera av inl
Quote from ellen olsson on 30 July 2009, 12:06Jag skulle föredra att en nyinköpt dator inte hade Windoze installerat överhuvudtaget! 🙂
Jag skulle föredra att en nyinköpt dator inte hade Windoze installerat överhuvudtaget! 🙂
Quote from Funbeat user on 30 July 2009, 12:09Det är väl snarare så att det är lika illa att ha ett ouppdaterat BIOS som en ouppdaterad klocka. Båda bör uppdateras å det snaraste om man vill slippa problem, men det kan med lite tur fungera ändå.
Det är väl snarare så att det är lika illa att ha ett ouppdaterat BIOS som en ouppdaterad klocka. Båda bör uppdateras å det snaraste om man vill slippa problem, men det kan med lite tur fungera ändå.
Quote from Funbeat user on 30 July 2009, 12:33Jag köpte en dator med Windows och har aldrig behövt uppdatera operativsystemet.
Jag köpte en dator med Windows och har aldrig behövt uppdatera operativsystemet.
Quote from Funbeat user on 30 July 2009, 13:52-På tal om stickspår... Följdfråga till Karl om maxpuls: Det är precis tvärtom! På tävlingen uppmätte jag högsta puls till 186 bpm och då höll jag ändå igen under spurten pga. rehab.
Ett oproffsigt genomfört maxpulstest nu i veckan och intervaller nära m
-På tal om stickspår... Följdfråga till Karl om maxpuls: Det är precis tvärtom! På tävlingen uppmätte jag högsta puls till 186 bpm och då höll jag ändå igen under spurten pga. rehab.
Ett oproffsigt genomfört maxpulstest nu i veckan och intervaller nära m
Quote from Funbeat user on 30 July 2009, 15:19På en del blir pulsen högre när det är varmt ute, givet samma ansträngning.
Minns Du hur utetemperaturerna var?
På en del blir pulsen högre när det är varmt ute, givet samma ansträngning.
Minns Du hur utetemperaturerna var?
Quote from Funbeat user on 30 July 2009, 15:22Tror inte man kommer i närheten av maxpulsen om man springer uppför en kort backe. Det tar nog minst två minuter att nå dit.
Tror inte man kommer i närheten av maxpulsen om man springer uppför en kort backe. Det tar nog minst två minuter att nå dit.
Quote from Funbeat user on 30 July 2009, 15:28Johan: Ingen större tempskillnad vad jag minns.
Allie: Längre backe men lägre fart hoppas jag i så fall, annars kräks jag... (tror jag drog uppför i nära treminuterstempo och då håller jag INTE länge, så det så!). Minst två minuter, ska testa det nästa gå
Johan: Ingen större tempskillnad vad jag minns.
Allie: Längre backe men lägre fart hoppas jag i så fall, annars kräks jag... (tror jag drog uppför i nära treminuterstempo och då håller jag INTE länge, så det så!). Minst två minuter, ska testa det nästa gå
Quote from Funbeat user on 30 July 2009, 15:52Första gången jag såg en äkta pulsmätning var i början av 90-talet då Jonny Danielsson sprang Rösjöloppet. På överkroppen hade han detektorer.
Han hade ett par medhjälpare som satt i en skåpbil, kanske kunde de se all data i realtid eller så analyserades
Första gången jag såg en äkta pulsmätning var i början av 90-talet då Jonny Danielsson sprang Rösjöloppet. På överkroppen hade han detektorer.
Han hade ett par medhjälpare som satt i en skåpbil, kanske kunde de se all data i realtid eller så analyserades
Quote from Funbeat user on 30 July 2009, 16:30Men om man inte vill träna mer utan smartare då? Alla har ju en viss tid som man är beredd att lägga ner på träning. F.ö är väl oftast problemet inte att första intervallen är jobbig, utan att den är ruggigt enkel så man springer för snabbt?
Sen springe
Men om man inte vill träna mer utan smartare då? Alla har ju en viss tid som man är beredd att lägga ner på träning. F.ö är väl oftast problemet inte att första intervallen är jobbig, utan att den är ruggigt enkel så man springer för snabbt?
Sen springe