Quote from Funbeat user on 3 June 2007, 12:56David nämde amatöreliten och där platsar väl Eva fint i dagsläget. Visst är hon triathlet men hon hävdar sig bra ändå om man jmf med Mustonen och Holler som
är rena cyklister. Personligen tror jag det handlar om hur man koordinerar ihop löpträningen med
David nämde amatöreliten och där platsar väl Eva fint i dagsläget. Visst är hon triathlet men hon hävdar sig bra ändå om man jmf med Mustonen och Holler som
är rena cyklister. Personligen tror jag det handlar om hur man koordinerar ihop löpträningen med
Quote from Funbeat user on 3 June 2007, 13:05Men är triatleter dåliga cyklister?
Eller såhär, hur mkt tränar proffscyklister öht under tävlingssäsong? jag har nollkoll på hur tätt deras tävlingsdagar ligger (blush).
Men är triatleter dåliga cyklister?
Eller såhär, hur mkt tränar proffscyklister öht under tävlingssäsong? jag har nollkoll på hur tätt deras tävlingsdagar ligger (blush).
Quote from ellen olsson on 3 June 2007, 13:23> Men eftersom det blir mer och mer drafting inom triathlon så blir det ju vanligare med triathleter på rena cykeltävlingar eftersom det kan vara utslagsgivande hur taktisk man är på cyklingen.
Det gäller bara på olympisk distans som f.ö. råkar vara Evas
> Men eftersom det blir mer och mer drafting inom triathlon så blir det ju vanligare med triathleter på rena cykeltävlingar eftersom det kan vara utslagsgivande hur taktisk man är på cyklingen.
Det gäller bara på olympisk distans som f.ö. råkar vara Evas
Quote from Funbeat user on 3 June 2007, 13:24För proffsen varierar tävlandet ganska mycket. Man använder tävlingar som träning för fartens skull. Det gör även en del amatörer.
De flesta kör mellan 3500 och 5000 mil per år. Hundra starter är i underkant för de flesta proffs.
Prim körde 8-7-6 timmar
För proffsen varierar tävlandet ganska mycket. Man använder tävlingar som träning för fartens skull. Det gör även en del amatörer.
De flesta kör mellan 3500 och 5000 mil per år. Hundra starter är i underkant för de flesta proffs.
Prim körde 8-7-6 timmar
Quote from Funbeat user on 3 June 2007, 13:34Har faktiskt inte sett någon av triathleterna som sprungit under ex SM i linje eller tempo. Och jag har inte läst någonstans att Eva skulle ha klivit av sin cykel och sprungit under tävlingarna i Polen. Vad dom gör EFTER målgång efter ex ett linjelopp är
Har faktiskt inte sett någon av triathleterna som sprungit under ex SM i linje eller tempo. Och jag har inte läst någonstans att Eva skulle ha klivit av sin cykel och sprungit under tävlingarna i Polen. Vad dom gör EFTER målgång efter ex ett linjelopp är
Quote from Funbeat user on 3 June 2007, 13:45Fredrik, men det hindrar ju inte henne från att vinna iallafall eftersom hon är en överdjävligt stark cyklist:) Facit för denna säsong finns inte, men hon har ju en vinst i Svenska Cupen där Omme menade att Nyström kom i överljudsfart förbi henne under j
Fredrik, men det hindrar ju inte henne från att vinna iallafall eftersom hon är en överdjävligt stark cyklist:) Facit för denna säsong finns inte, men hon har ju en vinst i Svenska Cupen där Omme menade att Nyström kom i överljudsfart förbi henne under j
Quote from ellen olsson on 3 June 2007, 14:03Hon är grymt stark på cykeln, speciellt med tanke på att hon inte cyklat speciellt länge.
Sedan så är hon ju onekligen en duktig löpare (och skidåkare) också och det hjälper ju en del... 🙂
Jag hoppas att jag kan slå henne på något tempo någon gång. De
Hon är grymt stark på cykeln, speciellt med tanke på att hon inte cyklat speciellt länge.
Sedan så är hon ju onekligen en duktig löpare (och skidåkare) också och det hjälper ju en del... 🙂
Jag hoppas att jag kan slå henne på något tempo någon gång. De
Quote from Funbeat user on 3 June 2007, 14:10Det finns väl inget som piskar killar så mycket som att få tjejdäng:) Lycka till Fredrik!
Det finns väl inget som piskar killar så mycket som att få tjejdäng:) Lycka till Fredrik!
Quote from ellen olsson on 3 June 2007, 19:11Ifjol fick jag tantdäng så det sjöng om det på TMMB men det var inte vilken "tant" som helst utan Jeannie Longo så det bjuder jag på. 🙂
Alla utom elva stycken fick tantdäng...
Ifjol fick jag tantdäng så det sjöng om det på TMMB men det var inte vilken "tant" som helst utan Jeannie Longo så det bjuder jag på. 🙂
Alla utom elva stycken fick tantdäng...
Quote from Funbeat user on 5 June 2007, 00:21För att svara lite på ursprungsfrågan: Maxpuls är grenspecifikt beroende vilka/hur många muskelgrupper som används. Och när det gäller mjölsyratröskeln så ligger den normalt sett ca 7 slag högre vid löpning jämfört med cykel. Och visst fasiken löptränar m
För att svara lite på ursprungsfrågan: Maxpuls är grenspecifikt beroende vilka/hur många muskelgrupper som används. Och när det gäller mjölsyratröskeln så ligger den normalt sett ca 7 slag högre vid löpning jämfört med cykel. Och visst fasiken löptränar m