Quote from Funbeat user on 22 September 2011, 21:15Wow! Många bra tips här, känns som jag hittat rätt forum :-).
Flindra $:
Kan han rekommendera dessa Runamoc och vilken modell?
Wow! Många bra tips här, känns som jag hittat rätt forum :-).
Flindra $:
Kan han rekommendera dessa Runamoc och vilken modell?
Quote from Funbeat user on 22 September 2011, 21:34@Anna & Olle
Landstinget ja, lysande idé. Har haft inlägg tidigare och har märkt att det skiftar mellan landsting ifall man kan få remiss från vårdcentral på inlägg eller ej. Så detsamma gäller nog det stödet ni pratar om. Ska kollas upp!
@Anna & Olle
Landstinget ja, lysande idé. Har haft inlägg tidigare och har märkt att det skiftar mellan landsting ifall man kan få remiss från vårdcentral på inlägg eller ej. Så detsamma gäller nog det stödet ni pratar om. Ska kollas upp!
Quote from Funbeat user on 22 September 2011, 21:38Jag var ca 9 år gammal och detta är alltså 20 år sedan, men jag har för mig att jag var hos en ortoped. Eller så har mina föräldrar sagt att jag var det... Eller ja, du förstår... 😉
Jag var ca 9 år gammal och detta är alltså 20 år sedan, men jag har för mig att jag var hos en ortoped. Eller så har mina föräldrar sagt att jag var det... Eller ja, du förstår... 😉
Quote from Funbeat user on 23 September 2011, 06:12Ja, han är jättenöjd med skorna och har dem faktiskt ofta till vardags också (istället för finherrskor då han brukar vara ganska finklädd på jobbet). Han springer långt med dem också, och kvaliteten på skorna verkar bra. Makens stora problem är storleken,
Ja, han är jättenöjd med skorna och har dem faktiskt ofta till vardags också (istället för finherrskor då han brukar vara ganska finklädd på jobbet). Han springer långt med dem också, och kvaliteten på skorna verkar bra. Makens stora problem är storleken,
Quote from Funbeat user on 23 September 2011, 06:46Varför ska han inte betala tull om han nu utnyttjar det svenska samhällets resurser?
Varför ska han inte betala tull om han nu utnyttjar det svenska samhällets resurser?
Quote from Elias Engqvist on 23 September 2011, 06:54Mja, David, skatt betalar man för det. Tull är ett sätt att hjälpa nationella producenter och minska handel med utländska. I vissa fall kan det vara lite missriktat kan man tycka!
Mja, David, skatt betalar man för det. Tull är ett sätt att hjälpa nationella producenter och minska handel med utländska. I vissa fall kan det vara lite missriktat kan man tycka!
Quote from Funbeat user on 23 September 2011, 06:55Nu blev det off-topic. Förstår inte frågan? Hurdå uttnytjar samhällets resurser? Ska det verkligen kosta så mycket att hämta ut ett paket med något man redan betalat för? Handelshinder tycker jag är (t-)
Nu blev det off-topic. Förstår inte frågan? Hurdå uttnytjar samhällets resurser? Ska det verkligen kosta så mycket att hämta ut ett paket med något man redan betalat för? Handelshinder tycker jag är (t-)
Quote from Funbeat user on 23 September 2011, 14:08Det är väl inte så konstigt att Sverige vill att svenskarna handlar i sitt hemland.
Finns även på mindre nivåer av samhället, det ses ju till exempel som väldigt nobelt att handla lokalt istället för att åka till någon av storstans (billigare) stormarkna
Det är väl inte så konstigt att Sverige vill att svenskarna handlar i sitt hemland.
Finns även på mindre nivåer av samhället, det ses ju till exempel som väldigt nobelt att handla lokalt istället för att åka till någon av storstans (billigare) stormarkna
Quote from Funbeat user on 23 September 2011, 16:09Man kan väl förstå lite tull när det gäller saker som faktiskt finns att köpa i det egna landet.
Men att betala massa tull på något som inte ens finns att köpa här? Det gynnar ju inte ens någon lokal handlare i alla fall... (#)
Man kan väl förstå lite tull när det gäller saker som faktiskt finns att köpa i det egna landet.
Men att betala massa tull på något som inte ens finns att köpa här? Det gynnar ju inte ens någon lokal handlare i alla fall... (#)
Quote from Funbeat user on 23 September 2011, 16:17Olle/Johan: Pratade just om det här problemet under min fotvård idag och hon sa att det där bidraget (eller på henne lät det som att man fick dispens för att köpa en sko av varje, men hur tusan det skulle funka i praktiken i skoaffären fattade jag aldrig)
Olle/Johan: Pratade just om det här problemet under min fotvård idag och hon sa att det där bidraget (eller på henne lät det som att man fick dispens för att köpa en sko av varje, men hur tusan det skulle funka i praktiken i skoaffären fattade jag aldrig)