Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningOlika stora fötter - byta skor?
You need to log in to create posts and topics.

Jösses vad du skriker Jessie 😉

Då kanske jag hade två storlekar skillnad, drygt 1cm på en 10-årings fötter är ju en hel del...

Genom att skriva ett pris så blir det mindre moms som också används till vägar, sjukvård, pensioner och riksdagsledamöter.

Perfekt för unga människor som springer i terräng, aldrig är sjuka och inte är intresserade av politik mao!

Johan.....gå in i butiken å så lägger du en doja av den ena valören tillsammans med en av den andra valören i skokartongen å så till kassan å betala....packat å klart..!!???
Dom handlar pjucken av storgrossister för ett antal kronor per ton...säg 22:-/per

Passa på att sätta ett extra högt pris på paketet istället då David, så får du betala lite extra till staten. Vi betalar ju ändå inte så mycket skatt i Sverige. Oj, var jag ironisk nu, de ska man ju inte vara på forum. 😉

@Jessie
Två storlekar, ja det beror ju lite på vilken sko det är. Vissa modeller kanske skiljer en medan andra skiljer två. Man kan ju undra hur detta bestäms? Det mest vetenskapliga vore väl att mäta fötterna antar jag.

@Kjell
Det är en intressant poäng hur lite det kostar att producera skorna och även hur lite arbetarna som tillverkar dom tjänar i dessa sweatshops i bortre Asien och vilken hisnande profit som måste göras därefter. Blev mycket OT-politik i denna tråden.