Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ja, så är det enligt min undersökning som jag gjorde på min löprunda till jobbet.

Statistik är ofta tråkigt, men ibland kan det vara riktigt kul.

På min runda till jobbet bestämde jag mig för att räkna antalet löpare som jag såg på vägen.
Sträckan blev

Fan, jag bor på fel ställe 😀 här är det bra äldre män med snor i skägget.....

Sant, jag var också ute och sprang, vast i Göteborg då. Jag såg inga löpare dock, men väl motionspromenerare (hundägare är inte inräknade). Tror det var 5 st och alla kvinnor (t+)

Till hundägarna som känner sig påhoppade: Stå och stampa i hörnan är inte

Stå och stampa i hörnan? Jag förstår faktiskt inte riktigt? Jag brukar möta en hel del hundar med förare och det låter inte som vad de brukar göra ... Grannens flatte tror jag gör ett väldigt bra jobb med att motionera familjen f ö ...

""Så min otroligt vetenskapliga undersökning visar på att om man är ute och springer på morgonen när det är 15 minusgrader ute är man förmodligen kvinna."

Intressant. Risken för att bli överfallen och våldtagen i den väderleken borde vara mindre än vid l

Mötte tre löpare (06.30-07.40) på väg från Göteborgs centrum i riktning sydväst. Alla män.

Stina B: Precis!

Jag springer till jobbet på morgnarna men brukar inte se några andra löpare. Jag är man, men jag jobbar på en mycket kvinnodominerad arbetsplats så jag kanske kan räknas som kvinna.

Stina: den tanken slog mig i morse också! 😉

Jag TÄNKTE springa i morse, men fick ställa in pga svullet knä. Gör det mig till bara en halv kvinna?