Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

"Jag har inte alls tränat som planerat efter att jag i höstas anmälde mig till mitt första Göteborgsvarv"

Om du hade skött träningen hade du inte behövt oroa dig, så att det skulle vara orättvist att de långsammaste löparna får starta sist köper jag inte

Det är faktiskt lite lustigt att säga att det är orättvist att repet drabbar de långsammaste löparna - Det är ju dom det är till för!

Dom som springer fortare har ju ingen anledning att bry sig om repet och det kommer aldrig att drabba dom. Repet är till

Att man inte har i loppet att göra om man inte klarar gränsen tycker jag är lite hårt. Många som inte har i vasaloppet att göra då.

Jag tror att du kommer klara det, man oroar sig mycket i onödan! Man blir mer peppad och sporrad än när man springer själ

Om varje kilometer längs banan är markerad (så är det väl?) kan man enkelt skriva ut en liten tidtabell. Sedan är det "bara" att kolla klockan lite då och då för att se hur man ligger till.

Förhoppningsvis blir det inte stressande alls, och OM det blir

Jannike, jag förstår din "rädsla" för att inte klara det. Jag startar 4min senare än dig och har också funderat lite över det då jag inte heller tränat som jag ska.
Har du bara lärt dig ditt tempo för längre sträcka behöver du inte va så orolig tror jag.

Äsch, det klarar ni. Och vad skulle det göra om ni inte klarade det? Då har ni åtminstone försökt och gjort det bästa av situationen. Det kan ni inte säga om ni inte startar. 😉

Lycka till! Ni kommer klara det.

Cathrin tack! De finns inte på min karta att inte försöka, trots smärta i underbenen efter Vårruset och Springtime så skulle jag gräma mig enormt om jag tillät mig att misslyckas innan jag ens försökt.

Jag kommer lägga in denna fråga bland skador också,

Smärta i underbenen som känns i vila och släpper när du har blivit varm låter klockrent som benhinneinflammation i mina öron.

Tiger, det känns inte i vila. Bara när jag börjar springa och jag har haft benhinneinflammation för flera år sen och då kändes det absolut inte så här. Då gjorde det rejält ont även när jag bara gick omkringl.

Nu är de nog inte de stackars funktionärerna de tänker på, de hade säkert gått att få dem att stanna ett tag till. Snarare resten av göteborg. Repet infördes väl i.o.m. att de utökade antalet startgrupper och tidigarelade starten härom året. Antagligen va