Quote from Guest on 28 May 2009, 20:10vilka ekrar ska man beställa
DT Competition eller
DT Revolution?Mässingsnipplar eller aluminium?
Open Pro, CPX 33 eller DT RR 1.1?
Läste någonstans att DT RR var knepiga när det gällde att få av och på däcken.
Inget man gjorde vid vägkanten.Nån med
vilka ekrar ska man beställa
DT Competition eller
DT Revolution?
Mässingsnipplar eller aluminium?
Open Pro, CPX 33 eller DT RR 1.1?
Läste någonstans att DT RR var knepiga när det gällde att få av och på däcken.
Inget man gjorde vid vägkanten.
Nån med
Quote from Bertil Nolheim on 28 May 2009, 20:20Jag har DT RR 1.1. Inga problem att få av och på Conti GP4000S. Vet ej med andra däck.
Jag har DT RR 1.1. Inga problem att få av och på Conti GP4000S. Vet ej med andra däck.
Quote from Berit Bengtson on 28 May 2009, 20:37Det beror på vad du vill uppnå med dina hjul.
Max stabiltet och styrka, utan att bry sig om vikten
CXP33 och DT Comp-ekrar runt om helst 36st/hjul
MässingsnipplarMin vikt, utan att bry sig om stabilitet o styrka
DT RR 1.1 single och DT Rev-ekrar + alu-
Det beror på vad du vill uppnå med dina hjul.
Max stabiltet och styrka, utan att bry sig om vikten
CXP33 och DT Comp-ekrar runt om helst 36st/hjul
Mässingsnipplar
Min vikt, utan att bry sig om stabilitet o styrka
DT RR 1.1 single och DT Rev-ekrar + alu-
Quote from Funbeat user on 28 May 2009, 20:53Sedan kan man använda Campagnolo Recordnav.
Sedan kan man använda Campagnolo Recordnav.
Quote from Berit Bengtson on 28 May 2009, 21:08Det funkar inte med Campa-nav.
Dels finns de inte i 28-hål, vare sig fram eller bak
Dels tål de inte (enla Campa) radialekring.
Sedan har baknavet flänsarna såpass dåligt placerade att hjulet inte blir särskilt stabilt.
Det går iofs att lösa mha OffSet-f
Det funkar inte med Campa-nav.
Dels finns de inte i 28-hål, vare sig fram eller bak
Dels tål de inte (enla Campa) radialekring.
Sedan har baknavet flänsarna såpass dåligt placerade att hjulet inte blir särskilt stabilt.
Det går iofs att lösa mha OffSet-f
Quote from Funbeat user on 28 May 2009, 21:21Vilka nav ska man välja då? 28-nav verkar inte så vanligt när man kollar nätbutikerna. 32 verkar vara standard.
Vilka nav ska man välja då? 28-nav verkar inte så vanligt när man kollar nätbutikerna. 32 verkar vara standard.
Quote from Berit Bengtson on 28 May 2009, 21:28Det viktiga är att fälgen är 28-hål, vid radialekring går det att lämna tomma hål i navet utan problem.
Men det förutsätter att navet klarar radialekring.Men vill du ha bra 28-håls framnav finns alltid DTs eget
BILD:http://www.dtswiss.com/getdoc/3bd05f9
Det viktiga är att fälgen är 28-hål, vid radialekring går det att lämna tomma hål i navet utan problem.
Men det förutsätter att navet klarar radialekring.
Men vill du ha bra 28-håls framnav finns alltid DTs eget
BILD:http://www.dtswiss.com/getdoc/3bd05f9
Quote from Funbeat user on 28 May 2009, 21:49Ursäkta en novis men vad innebär radialekring?
Såg att du, Håkan C, skrev i en diskussion på happymtb 7/2 2005 att Shimanos och Campas lvg-nav inte får radialekras pga garantin.
Ursäkta en novis men vad innebär radialekring?
Såg att du, Håkan C, skrev i en diskussion på happymtb 7/2 2005 att Shimanos och Campas lvg-nav inte får radialekras pga garantin.
Quote from Funbeat user on 28 May 2009, 21:52Det finns Campa 32 h framnav så håller de för de mer fullvuxna piloterna.
Jag har aldrig haft problem med de gafflarna jag har haft.
Vilka gafflar är ett problem?
Det finns Campa 32 h framnav så håller de för de mer fullvuxna piloterna.
Jag har aldrig haft problem med de gafflarna jag har haft.
Vilka gafflar är ett problem?
Quote from Funbeat user on 28 May 2009, 21:53Jag har kört med radialekring på landsväg sedan sjuttiotalet och har aldrig haft några spräckta nav.
Jag har kört med radialekring på landsväg sedan sjuttiotalet och har aldrig haft några spräckta nav.