Quote from Berit Bengtson on 28 May 2009, 22:57Peter:
Radialekring är när eker går rakt ut från navet till fälgen, dvs radien.
Då går det förstås inte att överföra en kraft mellan nav och fälg, därför behöver bakhjul, på åtminstone högersidan vara korsekrade, dvs tangentiellt ekrade.
Med 32-ekrar och
Peter:
Radialekring är när eker går rakt ut från navet till fälgen, dvs radien.
Då går det förstås inte att överföra en kraft mellan nav och fälg, därför behöver bakhjul, på åtminstone högersidan vara korsekrade, dvs tangentiellt ekrade.
Med 32-ekrar och
Quote from Funbeat user on 28 May 2009, 22:58Det är ok eftersom den är noll.
Det är ok eftersom den är noll.
Quote from Berit Bengtson on 28 May 2009, 23:03Verkligen?
BILD:http://pardo.net/bike/pic/fail-002/img_0189.crop.jpg
Verkligen?
Quote from Funbeat user on 28 May 2009, 23:05Det navet har inte jag kört på.
Jag väger in i lätt fågelvikt och brukar undvika att köra i sönder mina cyklar.
Det navet har inte jag kört på.
Jag väger in i lätt fågelvikt och brukar undvika att köra i sönder mina cyklar.
Quote from Funbeat user on 29 May 2009, 06:40är både snål och gammaldags kör därför med Open Pro DT Comp mässingnipplar traditionellt trekors på åldriga Campagnolo Chorus-nav
är både snål och gammaldags kör därför med Open Pro DT Comp mässingnipplar traditionellt trekors på åldriga Campagnolo Chorus-nav
Quote from Funbeat user on 29 May 2009, 08:17Varför radialekring ?
snyggare, men sämre funktion ?
Varför radialekring ?
snyggare, men sämre funktion ?
Quote from Funbeat user on 29 May 2009, 08:55Radialekring = något kortare ekrar = lägre vikt.
Radialekring = något kortare ekrar = lägre vikt.
Quote from Funbeat user on 29 May 2009, 08:55Jag har själv hjul enligt det HåkanC kallar en bra kombination med DT 240 S nav och kan inget annat än rekomendera dem. Hyfsat lätta och stabila.
Jag har själv hjul enligt det HåkanC kallar en bra kombination med DT 240 S nav och kan inget annat än rekomendera dem. Hyfsat lätta och stabila.
Quote from Funbeat user on 29 May 2009, 14:13Tack Håkan för dina svar. Med DT Rev och alunipplar tjänar man cirkus 140 gram om jag räknat rätt och den viktbesparingen kostar 23 euro om man räknar med poisons priser. Nu har jag samma inställning som Leif och tycker oxå att klassiska hjul är snyggast
Tack Håkan för dina svar. Med DT Rev och alunipplar tjänar man cirkus 140 gram om jag räknat rätt och den viktbesparingen kostar 23 euro om man räknar med poisons priser. Nu har jag samma inställning som Leif och tycker oxå att klassiska hjul är snyggast
Quote from Funbeat user on 29 May 2009, 14:58Kan inte låta bli att fråga då vilka hjul du upplever som "bäst" eller kanske bra på nerför, uppför mm?
Kan inte låta bli att fråga då vilka hjul du upplever som "bäst" eller kanske bra på nerför, uppför mm?