Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Finns det någon omvänd VDOT-uträknare på nätet? Googlade lite snabbt men hittade inget klockrent.

Då jag har dålig koll mitt nuvarande rejstempo så har jag lite svårt att veta hur jag ska lägga upp taktiken inför Scaniamilen nästa Torsdag.

Mina senaste

Antingen är du snabbare än du tror, eller så springer du dina långpass för fort! 😉

Det är svårt att sia om du inte utgår från en maxprestation.

Jag lägger till ett alt: löpbandet var inte kalibrerat. Men å andra sidan tycker jag easy/long-tempot i dylika kalkylatorer ofta är väldigt långsamt.

Du lär dig att tävla genom att tävla. Man kan inte räkna fram allt. Med kombinationen av erfarenhet hur DU funkar under tävling och med tabeller blir det lättare att veta hur du kommer prestera framöver. Ge det tid och lär dig efterhand. Tålamod. Tålamod.

Jag kom på att jag nyligen sprungit favoritspåret som är 9,43km på 48:28min. Det tempot var inte max men kanske inte heller sååå himla mycket kvar att ge.

Tycker det är skoj med spekulationerna också 🙂

På långpasset idag så hade jag en snittpuls på 148

Håller absolut med om att löpbandet kan vara felkalibrerat. Litar inte en sekund på det och när det dessutom var inställt utan lutning så blir det ännu mer svårbedömt.

Självklart så inser jag också att det är omöjligt att räkna fram ett exakt rejstempo b

46 minuter.

Jag kommer vara extremt nöjd om jag kommer under 50 min men vågar inte hoppas allt för mycket faktiskt. Jag har safat lite och gissat på 52-55min tidigare men kanske bör jag höja ribban lite.

Men känner mig osäker, vill hellre klara målet än att inte gö

Jag tror du springer Scania"milen" på 41min!

Haha, aldrig! Vad menar du med "milen"? Den verkar vara en mil, iallafall enligt min GPS.