Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ja, 46min ser jag också som omöjligt.

Scaniamilen hette ett lopp i Oskarshamn i lördags. 8,3km långt var det... Kanske inte samma som du springer?

Aha, det förklarar din låga gissning.

Det är mao inte samma lopp vi pratar om. Scaniamilen i Oskarshamn verkar vara något nytt fenomen. Bra initiativ även om det var lite för kort 🙂

Kanske då även finns andra lokala Scaniamilar runt om på andra siter.

Helt klart under 50 min (kanske ned mot 48) Varför? Du har en relativ låg puls på 9,43 km samt att du alltid springer fortare på lopp, med alla medtävlare.

Mitt tips: Öppna upp i strax under 5min/km fart spring så den första 2/3 av loppet, sedan är det b

Mats, låter som ett bra upplägg. Jag var ute och provtryckte benen en runda i favoritspåret nu efter jobbet.

Kanske dumt så här tätt inpå Scaniamilen men jag kunde inte hålla mig. Jag gick inte riktigt på 100% men jag kan nog inte öka såå himla mycket m

.

Bra, efter det formbeskedet skulle jag nog satsa på 48, men det beror på vad som är viktigaste, sub 50 ( då fega) eller så bra tid som möjligt.

Mats,

"Run with your heart" handlar väl mer om att kämpa än om känsla? Springa på vilja?

Såg just att Rubin McRae ger det här rådet på RW:s blog:
"divide the race into three parts. Run the first part with your head, the middle with your personality, and

Första två kilometrarna (som även är de två sista) är flacka så det blir nog att ligga runt 4:45min/km i början för att känna på dagsformen. Synd att GPS-klockan är lite seg med att räkna ut medeltempo per km då jag har lite svårt att veta vilket tempo so

Lycka till och meddela oss resultatet.