Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Givetvis, rapport kommer senare 🙂

Vad har du för GPS klocka. Jag har en Garmin 305 och jag använder mig av momentatempot (tempo jus då), men glöm inte att det är känslan som är viktigast (och inte öppna för hårt).

Jag kör med en 310XT och gick på snittempo per km. Hög puls gäckade mig en del så jag låg ca 10 slag över normalt och antar att det är tävlingsnerverna som spelade mig ett spratt.

Tiden? Trillade in på 49:34min enligt min klocka så får se hur det stämme

Om banan är kontrollmätt, så har GPS:en fel. Om banan inte är kontrollmätt är det 50/50.

Jag vet inte om banan är kontrollmätt men det var flera som hade GPS:er och samtliga låg över 10km. Men men, skit samma egentligen. Huvudsaken är att jag kom under 50 minuter om nu inte det officiella säger något annat 🙂

Härligt med en sub50. Hur öppnade du, låg du som planerat?

Även om banan är kontrollmätt är det svårt att springa den kortaste vägen, min GPS visar alltid att jag springer lite längre.

Det blev ungefär som planerat men iom att klockan inte visar hastigeheten så himla exakt plus lite trängsel i början så blev det lite långsammare än 4:45. Nog tur så här i efterhand. För pulsen stegrade och låg lite för högt hela vägen.

Så här såg varje