Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningOnda benhinnor?
You need to log in to create posts and topics.

Ja jag vet att detta har diskuterats många gånger, men jag minns inte att nån diskussion gett svaret på just den situationen jag hade idag så jag frågar igen. Orkar ni inte svara får ni väl markera tråden som ointressant 🙂

Jag har börjat jobba efter sc

Om jag utgår från mig själv, när jag drabbas av känningar i benhinnorna i samband med jogging, så är det en del parametrar jag "tittar" på:

* har jag värmt upp ordentligt och i "lagom" tempo ?(kan känna av om jag går för fort när jag värmer upp, och om d

Ok då ska jag försöka besvara dina frågor utifrån mig då 🙂

* har jag värmt upp ordentligt och i "lagom" tempo ?(kan känna av om jag går för fort när jag värmer upp, och om det är för kort tid). Vet inte, men jag körde samma upplägg de förra 3 ggr och d

Blev du nått klokare på vad det kan bero på då? 😉

Var det väldigt hårt golv på mässan?

Då kan det vara det som har påverkat benhinnorna. Jag har själv liknande problem (har väldigt känsliga benhinnor) om jag har gått mycket med för hårda skor (alltså vanliga skor när jag går till jobbet ca 2 km) eller

Susanne: Nej jag har nog inte blivit klokare än.

Annika: Ja det var ett hårt golv, typ marmor/sten-golv och jag hade ganska tunna skor på mig. Men jag kände verkligen inget av det då. På onsdagskvällen hade jag mina vanliga gympadojjor på mig för då var

Onda benhinnor och goda benhinnor...

Jaha.....?

Utsidan mitt fram smalbenet låter som muskelproblem, inte benhinneproblem. En sak som kan orsaka det är att man under gång eller löpning sätter i foten med hälen före långt framför tyngdpunkten snarare än närmare eller under kroppen. Enligt min erfarenhet

Gunnar: Hur förklarar det då att jag hade ont just denna gång? Och just när jag gick? Eftersom jag är en van promenerare så borde jag inte få problem vid själva gången? Eller kan det vara muskelproblem och ändå vara en effekt av att jag stått och gått myc