Quote from Magnus Gelang on 24 May 2009, 19:39Tack den ska jag prova genast. Jag kände av benhinnorna rejält på dagens pass,,,,,,,,jag har alltså ont de omgångar jag går, inte när jag joggar. Jag körde en stretch efteråt där jag la benet bakåt så som du beskriver fast jag stod upp,,hade ju ingen stol
Tack den ska jag prova genast. Jag kände av benhinnorna rejält på dagens pass,,,,,,,,jag har alltså ont de omgångar jag går, inte när jag joggar. Jag körde en stretch efteråt där jag la benet bakåt så som du beskriver fast jag stod upp,,hade ju ingen stol
Quote from Funbeat user on 24 May 2009, 21:18Hej Bullen...
Har själv haft detta problem. Lösningen för mig var ett par nya löparskor anpassade för mig samt att jag jobbade med hur jag sätter i foten - alltså att man inte springer på tårna! Hänger du med...
Hej Bullen...
Har själv haft detta problem. Lösningen för mig var ett par nya löparskor anpassade för mig samt att jag jobbade med hur jag sätter i foten - alltså att man inte springer på tårna! Hänger du med...
Quote from Magnus Gelang on 24 May 2009, 21:32Japp jag hänger med. Jag springer inte på tå, så mycket vet jag 😀
Men ja jag kanske måste skaffa andra skor om jag ska klara av att jogga.
Japp jag hänger med. Jag springer inte på tå, så mycket vet jag 😀
Men ja jag kanske måste skaffa andra skor om jag ska klara av att jogga.
Quote from Funbeat user on 24 May 2009, 22:40Har du inte provat - testa!
skaffa hjälp av någon som kan det här med löpning och skor. Gör en löpanalys, spring på ett löpband där du blir filmad.
Detta var min räddning. Jag hade fel typ av skor./Cliffe:)
Har du inte provat - testa!
skaffa hjälp av någon som kan det här med löpning och skor. Gör en löpanalys, spring på ett löpband där du blir filmad.
Detta var min räddning. Jag hade fel typ av skor.
/Cliffe:)
Quote from Magnus Gelang on 24 May 2009, 23:14Jag tror tyvär inte det finns nåt löplabb i närheten där jag bor. Närmaste stad Örebro,,,,,,finns inget löplabb där tror jag 🙁
Jag tror tyvär inte det finns nåt löplabb i närheten där jag bor. Närmaste stad Örebro,,,,,,finns inget löplabb där tror jag 🙁
Quote from Magnus Gelang on 27 May 2009, 08:18Det här är ju bra knepigt. I söndags när jag körde joggingträningen så kände jag ju alltså av benhinnorna (om det nu är dem jag känner av, men vi säger så) direkt på de första 5 minutrarna snabb gång som uppvärmning.
Idag nu på morgonen har jag gått lill
Det här är ju bra knepigt. I söndags när jag körde joggingträningen så kände jag ju alltså av benhinnorna (om det nu är dem jag känner av, men vi säger så) direkt på de första 5 minutrarna snabb gång som uppvärmning.
Idag nu på morgonen har jag gått lill
Quote from Funbeat user on 27 May 2009, 10:26Bullen, Löpex i Örebro har löpband där dom kollar hur du springer. Ligger på Lövstagatan.
http://www.lopex.se
Även Team Sportia(på Åhlens) samt InterSport(Marieberg) har löpband för att testa vilka skor du ska ha.
Bullen, Löpex i Örebro har löpband där dom kollar hur du springer. Ligger på Lövstagatan.
http://www.lopex.se
Även Team Sportia(på Åhlens) samt InterSport(Marieberg) har löpband för att testa vilka skor du ska ha.
Quote from Magnus Gelang on 27 May 2009, 22:00Åh tack så mycket. Intersport i Marieberg var det ju som hjälpte mig med mina nuvarande skor som jag har till mina raska promenader och de skorna är kanonbra. Jättebra att de kan hjälpa en att kolla hur man springer också 🙂
Åh tack så mycket. Intersport i Marieberg var det ju som hjälpte mig med mina nuvarande skor som jag har till mina raska promenader och de skorna är kanonbra. Jättebra att de kan hjälpa en att kolla hur man springer också 🙂
Quote from Funbeat user on 29 May 2009, 11:36"Ok att jag de senaste dagarna gjort lite skenbens-stretch, men så snabbt borde det väl inte hjälpa?"
Tja, för _mig_ ger det resultat så snabbt (om det är där jag är spänd)!
Oavsett vad det är som gjort skillnaden för dig så är jag glad att du blivit bä
"Ok att jag de senaste dagarna gjort lite skenbens-stretch, men så snabbt borde det väl inte hjälpa?"
Tja, för _mig_ ger det resultat så snabbt (om det är där jag är spänd)!
Oavsett vad det är som gjort skillnaden för dig så är jag glad att du blivit bä
Quote from Magnus Gelang on 29 May 2009, 11:38Wow vad bra att det kanske är det som har hjälpt. Ska ut och joggingträna ikväll,,,jag får återkomma med rapport då 🙂
Wow vad bra att det kanske är det som har hjälpt. Ska ut och joggingträna ikväll,,,jag får återkomma med rapport då 🙂