Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningOnda benhinnor?
You need to log in to create posts and topics.

Äsch, var bara på tramshumör..
I min språkliga värld skulle det heta "smärtande benhinnor" eller nåt sånt, ordet "onda" för mig är mer ett själsligt tillstånd där motsatsen är "goda". Och så tänkte jag filosofiskt: finns det onda och goda benhinnor?
Så, n

Susanne, det är precis vad onda benhinnor är - motsatsen till goda. Både onda som smärtande och som ett ont ting liksom. Tycker jag. Blä för benhinneproblem.

Jag hörde Blossom säga att om man väl får en benhinneinflammation så ska man stoppa benen i iska

Aha då fattar jag,,,,mina benhinnor är lika ondskefulla som min dotter häromdagen,,,,hon sms-bombade mig och sedan skrev hon "jag är ondskefull 😀 " 🙂

🙂

Hej Bullen!

Vi kör ju samma program och jag hade också ont på nivå tre. Jag fick vila en vecka och i stället cykla. Då mina ilskna ben fick vila, framför allt gällde det ju småmusklerna runt knäleden och senfästen mm så ordnade det upp sig ganska snabbt.

Hej Anders. Men jag är bara på nivå 1 ännu,,,,,,blev ju inget joggat förra veckan så jag har inte äkat nivån ännu. Det jag menade när jag beskrev när det gjorde ont var alltså när jag hade joggat 2 ggr och gått 1 gång emellan och sen alltså skulle gå gång

Jag är förstås ingen expert men jag tror det blir bättre med tiden. Lyssna på vad benen säger dock och pressa inte på om det gör ont utan ta kanske lite längre gåpass, sänk tempot, ta det väldigt lugnt i början och strunta helt i hur fort det går.

Jag k

Hejsan!!Har nyligen haft problem med mina benhinnor!! Har införskaffat mig nya skor och en tub voltaren och tabletter..Sen efter varje löparpass så har jag spolat iskallt vatten på smalbenen och varmt direkt efter..Och varit väldigt noga med stretchingen

Susanne: Tack för input,,,får se vad som behövs för jag har inte haft så ont nån mer gång som jag hade på det joggingpasset efter att jag hade stått på mässan.
Så jag tror att en del av problemet var att jag hade stått och gått mycket i tunna skor, på hår

Det finns säkert flera varianter, men jag brukar sätta mig på en stol /bänk och föra in benet under, med ovansidan av foten nedåt och pressa lätt. För mig funkar det bäst utan skor, eller med skorna uppsnörda.