Quote from Guest on 25 August 2010, 06:52Riktar främst denna fråga till någon som har någon bakgrund i sjukvården eller liknande.
Saken är den att vi mätte pulsen i sittande (på stol) och liggande (på brits) för att få ett statistiskt material i en kurs på universitetet (många felkällor, men sa
Riktar främst denna fråga till någon som har någon bakgrund i sjukvården eller liknande.
Saken är den att vi mätte pulsen i sittande (på stol) och liggande (på brits) för att få ett statistiskt material i en kurs på universitetet (många felkällor, men sa
Quote from Funbeat user on 25 August 2010, 07:02Kan bara hålla med om att den är väldigt låg. Jag tvivlar på att det är något fel på dig Micke, men jag skulle noga kolla pulsen på liknande sätt ett par gånger till för att kolla att du verkligen har så låg puls.
Kan bara hålla med om att den är väldigt låg. Jag tvivlar på att det är något fel på dig Micke, men jag skulle noga kolla pulsen på liknande sätt ett par gånger till för att kolla att du verkligen har så låg puls.
Quote from Funbeat user on 25 August 2010, 07:04lance armstrong och gunde hade 32 vid sin mest aktiva period...Såvida du inte mår dåligt av den låga pulsen så...men svårt att säga såhär på rak arm...- men är du orolig så kan du alltid be att få tå ett EKG samt göra ett arbetsprov på vårdcentralen..Elle
lance armstrong och gunde hade 32 vid sin mest aktiva period...Såvida du inte mår dåligt av den låga pulsen så...men svårt att säga såhär på rak arm...- men är du orolig så kan du alltid be att få tå ett EKG samt göra ett arbetsprov på vårdcentralen..Elle
Quote from Funbeat user on 25 August 2010, 07:10Hade inte känt mig lika orolig om pulsen dansat omkring runt 30, men nu när den ibland är nere kring 20 slag per minut så börjar även jag fundera.
Körde dagens löppass nu på morgonen så jag ska kunna registrera pulsen under natten och se hur det egentlig
Hade inte känt mig lika orolig om pulsen dansat omkring runt 30, men nu när den ibland är nere kring 20 slag per minut så börjar även jag fundera.
Körde dagens löppass nu på morgonen så jag ska kunna registrera pulsen under natten och se hur det egentlig
Quote from Funbeat user on 25 August 2010, 07:13har du kollat vilopuls innan och vad ligger du på då?? Sen kan ju kroppen reagera olika på ex överträning samt om man varit sjuk nyligen..- vissa får hög puls och vissa får en pulssänkning...som sagt...svårt att säga vad som är vad men kika upp det skadar
har du kollat vilopuls innan och vad ligger du på då?? Sen kan ju kroppen reagera olika på ex överträning samt om man varit sjuk nyligen..- vissa får hög puls och vissa får en pulssänkning...som sagt...svårt att säga vad som är vad men kika upp det skadar
Quote from Funbeat user on 25 August 2010, 07:2024 är lågt, det lägsta jag hört hittills är Miguel Indurains 27. Om det inte är ngt fel på dig så innebär det fortfarande att du inte får ge blod, samt att sjukvården nog kommer TRO att du är sjuk om du skulle råka hamna hos dem. Jag skulle nog kolla upp
24 är lågt, det lägsta jag hört hittills är Miguel Indurains 27. Om det inte är ngt fel på dig så innebär det fortfarande att du inte får ge blod, samt att sjukvården nog kommer TRO att du är sjuk om du skulle råka hamna hos dem. Jag skulle nog kolla upp
Quote from Funbeat user on 25 August 2010, 07:21helena: Jag vet att jag låg och pendlade mellan 30 och 35 för 2 år sedan då jag opererade fotleden (spinalbedövning, så kunde själv kolla värdena). Kanske var så att man redan då låg under 30 i puls liggande, men att man var lite stressad pga situationen.
helena: Jag vet att jag låg och pendlade mellan 30 och 35 för 2 år sedan då jag opererade fotleden (spinalbedövning, så kunde själv kolla värdena). Kanske var så att man redan då låg under 30 i puls liggande, men att man var lite stressad pga situationen.
Quote from Funbeat user on 25 August 2010, 08:18Jag har hört (minns inte var men det var läkarexpertis inblandad) att det var viss förhöjd risk för vissa hjärt/kärlbesvär vi riktigt låg vilopuls pga det låga flödet ökar risken för just åderförkalkning och blodproppar.
Med reservation för att detta kans
Jag har hört (minns inte var men det var läkarexpertis inblandad) att det var viss förhöjd risk för vissa hjärt/kärlbesvär vi riktigt låg vilopuls pga det låga flödet ökar risken för just åderförkalkning och blodproppar.
Med reservation för att detta kans
Quote from Funbeat user on 25 August 2010, 08:48Det är nog bra att hitta "rätt" läkare och prata med detta om.
Låg genetisk vilopuls och långvarig konditionsträning kan ju ge väldigt låg vilopuls, men jag har hört historier om fullt friska personer som i vården behandlats som att det är något fel på d
Det är nog bra att hitta "rätt" läkare och prata med detta om.
Låg genetisk vilopuls och långvarig konditionsträning kan ju ge väldigt låg vilopuls, men jag har hört historier om fullt friska personer som i vården behandlats som att det är något fel på d
Quote from Funbeat user on 25 August 2010, 09:24Kanske är en fråga du kan ställa i Maratonbloggen, Petra lägger ju nämligen upp frågor och svar med en idrottsläkare där.
Kanske är en fråga du kan ställa i Maratonbloggen, Petra lägger ju nämligen upp frågor och svar med en idrottsläkare där.