Quote from Funbeat user on 25 August 2010, 19:30Jag har fåt göra ekg test flera gånger i samband med kontakt med sjukvården.
Jag har ungefär 35 i vilopuls sittande.
Har vid ett tillfälle varit inlagd och då hadde jag 23 som lägst, det var dock såvandes.
Jag har fåt göra ekg test flera gånger i samband med kontakt med sjukvården.
Jag har ungefär 35 i vilopuls sittande.
Har vid ett tillfälle varit inlagd och då hadde jag 23 som lägst, det var dock såvandes.
Quote from Funbeat user on 25 August 2010, 19:35Micke, jag är utbildad sjukvårdare och känner du inget obehag i din vardag och träning med så låg puls så är det nog ingen fara, inte helt ovanligt att vissa har mycket låg puls. Jag hade också låg puls för några år sedan och mådde ofta lite illa, fick hj
Micke, jag är utbildad sjukvårdare och känner du inget obehag i din vardag och träning med så låg puls så är det nog ingen fara, inte helt ovanligt att vissa har mycket låg puls. Jag hade också låg puls för några år sedan och mådde ofta lite illa, fick hj
Quote from Funbeat user on 25 August 2010, 19:36En löpare med låg puls var Dan Glans. Citat från en krönika om honom:
Vid arton års ålder, kom kanske det mest oväntade bakslaget i Dans löparkarriär och det var ett läkaruttalande på mönstringen, Dan hade ett mycket svagt hjärta. Smått förvånad, så slut
En löpare med låg puls var Dan Glans. Citat från en krönika om honom:
Vid arton års ålder, kom kanske det mest oväntade bakslaget i Dans löparkarriär och det var ett läkaruttalande på mönstringen, Dan hade ett mycket svagt hjärta. Smått förvånad, så slut
Quote from Catharina Brattlin on 25 August 2010, 19:36Nu tror ju jag att Din låga vilopuls är genetiskt betingad och skulle vara betydligt lägre än standard även om Du vore en helt otränad soffpotatis.
Även en person med låg vilopuls sänker ju vilopulsen när den tränar mycket. Vilket jag har förstått att D