Quote from Funbeat user on 25 August 2010, 19:30Jag har fåt göra ekg test flera gånger i samband med kontakt med sjukvården.
Jag har ungefär 35 i vilopuls sittande.
Har vid ett tillfälle varit inlagd och då hadde jag 23 som lägst, det var dock såvandes.
Jag har fåt göra ekg test flera gånger i samband med kontakt med sjukvården.
Jag har ungefär 35 i vilopuls sittande.
Har vid ett tillfälle varit inlagd och då hadde jag 23 som lägst, det var dock såvandes.
Quote from Funbeat user on 25 August 2010, 19:35Micke, jag är utbildad sjukvårdare och känner du inget obehag i din vardag och träning med så låg puls så är det nog ingen fara, inte helt ovanligt att vissa har mycket låg puls. Jag hade också låg puls för några år sedan och mådde ofta lite illa, fick hj
Micke, jag är utbildad sjukvårdare och känner du inget obehag i din vardag och träning med så låg puls så är det nog ingen fara, inte helt ovanligt att vissa har mycket låg puls. Jag hade också låg puls för några år sedan och mådde ofta lite illa, fick hj
Quote from Funbeat user on 25 August 2010, 19:36En löpare med låg puls var Dan Glans. Citat från en krönika om honom:
Vid arton års ålder, kom kanske det mest oväntade bakslaget i Dans löparkarriär och det var ett läkaruttalande på mönstringen, Dan hade ett mycket svagt hjärta. Smått förvånad, så slut
En löpare med låg puls var Dan Glans. Citat från en krönika om honom:
Vid arton års ålder, kom kanske det mest oväntade bakslaget i Dans löparkarriär och det var ett läkaruttalande på mönstringen, Dan hade ett mycket svagt hjärta. Smått förvånad, så slut
Quote from Catharina Brattlin on 25 August 2010, 19:36Nu tror ju jag att Din låga vilopuls är genetiskt betingad och skulle vara betydligt lägre än standard även om Du vore en helt otränad soffpotatis.
Även en person med låg vilopuls sänker ju vilopulsen när den tränar mycket. Vilket jag har förstått att D
Nu tror ju jag att Din låga vilopuls är genetiskt betingad och skulle vara betydligt lägre än standard även om Du vore en helt otränad soffpotatis.
Även en person med låg vilopuls sänker ju vilopulsen när den tränar mycket. Vilket jag har förstått att D
Quote from Funbeat user on 25 August 2010, 19:42Din vilopuls är väldigt låg, vid minsta symptom skulle jag åtminstone vilja se ett EKG för att se att inte någon AV-blockering föreligger i vila, denna skulle mycket väl kunna försvinna vid fysisk aktivitet...men ändå ett observandum för att inte vara hel
Din vilopuls är väldigt låg, vid minsta symptom skulle jag åtminstone vilja se ett EKG för att se att inte någon AV-blockering föreligger i vila, denna skulle mycket väl kunna försvinna vid fysisk aktivitet...men ändå ett observandum för att inte vara hel
Quote from Funbeat user on 25 August 2010, 23:13jag ligger kring 40 i vilopuls, - inte soffpotatis men inte vältränad heller (springer 3-4 ggr/v)vill jag säga-
viss genetisk bakgrund finns till varför vissa har låg puls redan från start, jag har dock en "tvillingbana" i AV noden så viss påverkan på
jag ligger kring 40 i vilopuls, - inte soffpotatis men inte vältränad heller (springer 3-4 ggr/v)vill jag säga-
viss genetisk bakgrund finns till varför vissa har låg puls redan från start, jag har dock en "tvillingbana" i AV noden så viss påverkan på
Quote from Funbeat user on 8 October 2010, 12:49hade 40 som 13 åring. Är det lågt/blir det lägre med åldern?
hade 40 som 13 åring. Är det lågt/blir det lägre med åldern?
Quote from Funbeat user on 8 October 2010, 21:2480 helt normalt? Ja, så är det säkert.
Själv känner jag mig "missnöjd" med mina 70 strax innan jag ska ut på ett pass. För tio-femton år sedan hade jag under 40. Det väckte uppmärksamhet hos läkare - men bara på ett positivt sätt. (Jag är dock inte säke
80 helt normalt? Ja, så är det säkert.
Själv känner jag mig "missnöjd" med mina 70 strax innan jag ska ut på ett pass. För tio-femton år sedan hade jag under 40. Det väckte uppmärksamhet hos läkare - men bara på ett positivt sätt. (Jag är dock inte säke