Quote from Funbeat user on 25 August 2010, 11:57Hade 28 i vilopuls kring 1984 och bättre har jag väl aldrig mått. Hade då dessutom förmågan att sänka pulsen viljemässigt. En timmes avslappning kändes som en hel natts sömn. Tyvärr tappade jag av diverse orsaker den låga vilopulsen lite, ökade till ca 35
Hade 28 i vilopuls kring 1984 och bättre har jag väl aldrig mått. Hade då dessutom förmågan att sänka pulsen viljemässigt. En timmes avslappning kändes som en hel natts sömn. Tyvärr tappade jag av diverse orsaker den låga vilopulsen lite, ökade till ca 35
Quote from Funbeat user on 25 August 2010, 13:20Erik hann före mig: tänkte just nämna Asfaltlöparen. Han brukade väl säga att han hade 21 när han var som mest vältränad och låg på 28 nu på äldre mindre vältränade dagar. (Källa: hans egna inlägg på puls.se)
Om man har genetiskt låg puls och dessutom är
Erik hann före mig: tänkte just nämna Asfaltlöparen. Han brukade väl säga att han hade 21 när han var som mest vältränad och låg på 28 nu på äldre mindre vältränade dagar. (Källa: hans egna inlägg på puls.se)
Om man har genetiskt låg puls och dessutom är
Quote from Funbeat user on 25 August 2010, 16:17Känns som den allmänna rekommendationen bör vara att du nog ska kolla upp det, men eftersom du mår bra och inte har några symptom så känns det inte jättealarmerande. Den är ju dock rejält låg. Känns rimligt att utesluta diverse blockeringar i retledningss
Känns som den allmänna rekommendationen bör vara att du nog ska kolla upp det, men eftersom du mår bra och inte har några symptom så känns det inte jättealarmerande. Den är ju dock rejält låg. Känns rimligt att utesluta diverse blockeringar i retledningss
Quote from Funbeat user on 25 August 2010, 16:28Om inte annat såp kan det vara bra att hala upp nästa gång du blir intagen mer eller mindre akut. Så vet läkarna?
Om inte annat såp kan det vara bra att hala upp nästa gång du blir intagen mer eller mindre akut. Så vet läkarna?
Quote from Elias Engqvist on 25 August 2010, 16:49Jag blev skickad till ultraljudsundersökning av hjärtat av min hälsoundersökningsläkare - jag brukar ha c:a 34-36 på morgonen...och är hyfsat vältränad för att vara i min oerhört höga ålder...
Jag blev skickad till ultraljudsundersökning av hjärtat av min hälsoundersökningsläkare - jag brukar ha c:a 34-36 på morgonen...och är hyfsat vältränad för att vara i min oerhört höga ålder...
Quote from Funbeat user on 25 August 2010, 17:44Men sedan är det nog så att många läkare relaterar en riktigt låg vilopuls orsakad av träning mot den "normala" vilopulsen hos resten av befolkningen (som till största delen är helt otränad), alltså "normalvilopulsen", och bedömer då lite felaktigt den su
Men sedan är det nog så att många läkare relaterar en riktigt låg vilopuls orsakad av träning mot den "normala" vilopulsen hos resten av befolkningen (som till största delen är helt otränad), alltså "normalvilopulsen", och bedömer då lite felaktigt den su
Quote from Funbeat user on 25 August 2010, 17:54Det är ganska viktigt att nämna sin låga puls om man skall undersökas av läkare. Jag vet inte riktigt vad jag har för vilopuls just nu, men den brukar vara väldigt låg.
När jag åkte in på lungröntgen för att kolla svininfluensa i vintras stod dom och va
Det är ganska viktigt att nämna sin låga puls om man skall undersökas av läkare. Jag vet inte riktigt vad jag har för vilopuls just nu, men den brukar vara väldigt låg.
När jag åkte in på lungröntgen för att kolla svininfluensa i vintras stod dom och va
Quote from Funbeat user on 25 August 2010, 17:55På vårdcentralen höjde de ett ögonbryn när jag sa 50 som vilopuls. Hade jag sagt 30 hade de väl tryck på larmknappen.
På vårdcentralen höjde de ett ögonbryn när jag sa 50 som vilopuls. Hade jag sagt 30 hade de väl tryck på larmknappen.
Quote from Funbeat user on 25 August 2010, 18:30Jag minns att för flera år sedan var jag på en hälsokoll där de mätte min vilopuls till 55 sittande upprätt på ett bord och pratandes ... då tyckte folk att "då är du väl redan död", alltså att 55 bpm var en låg vilopuls ... numera är den nog inte lika lå
Jag minns att för flera år sedan var jag på en hälsokoll där de mätte min vilopuls till 55 sittande upprätt på ett bord och pratandes ... då tyckte folk att "då är du väl redan död", alltså att 55 bpm var en låg vilopuls ... numera är den nog inte lika lå
Quote from Funbeat user on 25 August 2010, 19:22Jo, läkare och syrror brukar le lite överseende mot mig när jag vojnar mig över att vilopulsen är hög och "jag är väl lite nervös eller stressad kanske" när de mäter upp, typ, 68. De tycker 80 är helt normalt, men jag blir ju jättestressad när pulsen int
Jo, läkare och syrror brukar le lite överseende mot mig när jag vojnar mig över att vilopulsen är hög och "jag är väl lite nervös eller stressad kanske" när de mäter upp, typ, 68. De tycker 80 är helt normalt, men jag blir ju jättestressad när pulsen int