Quote from Guest on 29 October 2009, 14:02Hej, 2 frår egentligen; jag har börjat få så himla ont i skenbenen när jag springer, alltså framsida smalben. Ibland gör det mer ont, ibland mindre ont, jätteknäppt =S
Om jag har jätteont och således måste avsluta min runda (igår satsade jag 10 km men fic
Hej, 2 frår egentligen; jag har börjat få så himla ont i skenbenen när jag springer, alltså framsida smalben. Ibland gör det mer ont, ibland mindre ont, jätteknäppt =S
Om jag har jätteont och således måste avsluta min runda (igår satsade jag 10 km men fic
Quote from Funbeat user on 29 October 2009, 14:12Om benhinnorna. Jag har haft jättebesvär, och har dem till viss del kvar. Min smärta brukar försvinna efter ungefär en timmes löpning, men kommer tillbaka riktigt jävligt efteråt.
Det jag har gjort, som gör ganska stor nytta är:
- Stretching, hela benet,
Om benhinnorna. Jag har haft jättebesvär, och har dem till viss del kvar. Min smärta brukar försvinna efter ungefär en timmes löpning, men kommer tillbaka riktigt jävligt efteråt.
Det jag har gjort, som gör ganska stor nytta är:
- Stretching, hela benet,
Quote from Funbeat user on 29 October 2009, 14:36Magnus, har du pratat med nån kiropraktor eller liknande om dina besvär? Jag tänkte ev ringa sjukvårdsupplysningen och höra vad de har att säga.
Jag är inte alls intresserad av att vila, tror inte att det hjälper helt, däremot tror jag att en kombination
Magnus, har du pratat med nån kiropraktor eller liknande om dina besvär? Jag tänkte ev ringa sjukvårdsupplysningen och höra vad de har att säga.
Jag är inte alls intresserad av att vila, tror inte att det hjälper helt, däremot tror jag att en kombination
Quote from Funbeat user on 29 October 2009, 14:58Har du ont i hinnorna eller i tibias anterior? Om det senare kan detvara utformningen på häldelen av sulorna som inte passar dig
Har du ont i hinnorna eller i tibias anterior? Om det senare kan detvara utformningen på häldelen av sulorna som inte passar dig
Quote from Funbeat user on 29 October 2009, 23:10Ont (inflammation) i benhinnorna är en förelöpare till stressfraktur. Om du har ont längs hela/merparten av skenbenet = eventuellt benhinneinflammation. Om du har ont på en punkt (stor som en krona/femkrona), eller på flera sådana punkter = stressfraktur.
Ont (inflammation) i benhinnorna är en förelöpare till stressfraktur. Om du har ont längs hela/merparten av skenbenet = eventuellt benhinneinflammation. Om du har ont på en punkt (stor som en krona/femkrona), eller på flera sådana punkter = stressfraktur.
Quote from Funbeat user on 30 October 2009, 09:04Ditt svar Anders gav mig svar på vad jag hade i slutet av sommaren mao. Jag trodde inte riktigt på att det var benhinneinflammation heller, för det har jag haft förut och det kändes annorlunda. Men din beskrivning var däremot klockren för stressfraktur. J
Ditt svar Anders gav mig svar på vad jag hade i slutet av sommaren mao. Jag trodde inte riktigt på att det var benhinneinflammation heller, för det har jag haft förut och det kändes annorlunda. Men din beskrivning var däremot klockren för stressfraktur. J
Quote from Funbeat user on 30 October 2009, 09:14Anders Nilsson: Jag vet inte om jag ska vara helt ärlig =S Hur tar man reda på om det är hinnorna eller tibialis?
Och det är definitivt inte punktmarkerat utan smärtan uppstår i hela smalbenet. Naprapat?
Anders Nilsson: Jag vet inte om jag ska vara helt ärlig =S Hur tar man reda på om det är hinnorna eller tibialis?
Och det är definitivt inte punktmarkerat utan smärtan uppstår i hela smalbenet. Naprapat?
Quote from Funbeat user on 30 October 2009, 11:27Jag kommer aldrig begripa att så många som FÖRSTA alternativ tillgriper alternativmedicin. Naprapat? Det heter: Vårdcentral - Röntgen - Ortoped - Idrottsmedicin.
Eller förresten, gå till nån som kan spå i benknotor.
Jag kommer aldrig begripa att så många som FÖRSTA alternativ tillgriper alternativmedicin. Naprapat? Det heter: Vårdcentral - Röntgen - Ortoped - Idrottsmedicin.
Eller förresten, gå till nån som kan spå i benknotor.
Quote from Catharina Brattlin on 30 October 2009, 12:09Camilla, gör det mer ont när Du flexar foten uppåt? Dvs när Du ska göra hälisättningen i löpsteget?
Är smärtan "brännande"?
Gör det ont på utsidan av underbenen, dvs vid utsidorna om smalbenet?
Om Du provar att springa med mer tåisättning - lättar sm
Camilla, gör det mer ont när Du flexar foten uppåt? Dvs när Du ska göra hälisättningen i löpsteget?
Är smärtan "brännande"?
Gör det ont på utsidan av underbenen, dvs vid utsidorna om smalbenet?
Om Du provar att springa med mer tåisättning - lättar sm
Quote from Funbeat user on 30 October 2009, 12:22Anders: Varför skulle naprapat vara alternativmedicin? Det är högskoleutbildning på det. Dessutom så är naprapater oftast betydligt bättre på idrottsskador än de flesta läkare.
Jag går utan tvekan hellre till min naprapat om jag har problem än till en al
Anders: Varför skulle naprapat vara alternativmedicin? Det är högskoleutbildning på det. Dessutom så är naprapater oftast betydligt bättre på idrottsskador än de flesta läkare.
Jag går utan tvekan hellre till min naprapat om jag har problem än till en al